انتفاضه سوم محبوبیت نتانیاهو را از بین برد

انتفاضه سوم محبوبیت نتانیاهو را از بین برد
يکشنبه 26 مهر 1394 - 16:24

العالم - یک نظرسنجی در داخل رژیم اشغالگر حاکی از کاهش شدید محبوبیت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با شروع انتفاضه جدید قدس است.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از سایت مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظرسنجی شبکه دوم تلویزیون عبری نشان می دهد که محبوبیت نتانیاهو به میزان 15 درصد تنزل کرده است. در مقابل حمایت از آویگدور لیبرمن، صهیونیست افراطی و رهبر حزب راستگرای "اسرائیل خانه ما" ظرف یک هفته از 22 درصد به 29 درصد رسیده که به عقیده ناظران بیانگر افزایش رویکرد افراط گرایی در داخل رژیم صهیونیستی است.

براساس این نظرسنجی 72 درصد از صهیونیستها از عملکرد نتانیاهو در مقابله با موج سوم انتفاضه ابراز نارضایتی کرده اند و لیبرمن را برای رهبری رژیم در این مقطع از زمان و سرکوب انتفاضه مناسب دانسته اند.

لیبرمن، یکی از سران افراطی صهیونیست است که از 31 مارس 2009 وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس در کابینه نتانیاهو بود. او سوم ماه مه 2015 با استعفا از کابینه رژیم اشغالگرخواستار اتخاذ مواضع افراطی تری در سرزمین های اشغالی شد و اعلام کرد که در کابینه نتانیاهو شرکت نخواهد کرد.

نظرسنجی جدید نشان می دهد که محبوبیت رئیس حزب "خانه یهودی" نفتالی بینیت از 17 درصد به 11 درصد تنزل کرده است. گواینکه محبوبیت گابی اشکنازی، نوزدهمین رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر قدس به 9 درصد رسیده است.

اراضی فلسطین اشغال شده از اوایل ماه جاری در پی تجاوزات مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، عرصه درگیریهای شدید فلسطینی ها با نیروهای اشغالگر شده و دهها مورد حمله با چاقو و شلیک گلوله در آن به وقوع پیوسته است.

در این زد و خوردها، هفت اسرائیلی به هلاکت رسیده و بیش از 100 نفر دیگر مجروح شده اند که بیانگر بروز ناامنی بیشتر برای صهیونیستهاست.

دست کم 42 فلسطینی هم در این درگیریها به شهادت رسیده و بیش از هزار و 500 نفر مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها