پاکسازی حومه قنیطره سوریه از لوث تروریست ها

يکشنبه 26 مهر 1394 - 18:05

ريف قنيطرة (العالم) – ارتش سوریه پس از نبرد شدید با گروهک های تروریستی، مزارع أمل در حومه شمالی قنطیره واقع در نزدیکی بلندی های جولان را که در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد، به کنترل خود درآورد.

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، در نتیجه این نبرد شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند و سایر عناصر تروریست به اردوگاه خود در طرنجه گریختند.
گزارش خبرنگار العالم از منطقه عملیاتی حاکیست خط مقدم جبهه گروهک های تروریستی در شهرک طرنجه سقوط کرد و مزارع أمل واقع در حومه شمالی قنیطره چند ساعت پس از آزادی دو تپه راهبردی القبع والاحمر از چنگ تروریست ها رهایی یافت.

یک مقام نظامی سوریه امروز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم بیان کرد: تروریست ها به سوی طرنجه عقب نشینی کردند و ماهم اکنون در انتهای مزارع امل قرار داریم.

یک مقام نظامی دیگر گفت: پاکسازی مزارع امل زمینه را برای کسب پیروزی های بعدی در منطقه ظهره کسار و شکسته شدن حلقه محاصره روستای حظر وبازگشت اوضاع به وضعیت سابق فراهم آورد.

در مزارع امل شهرک طرنجه دیده می شود که تروریست ها پس از شکست در مزارع امل به سوی آن گریختند و ارتش سوریه تنها چند متر با پایگاه اصلی عناصر جبهه النصره و همپیمانانش فاصله دارد.

با تسلط یافتن ارتش سوریه بر دو تپه حاکم بر منطقه پشت جبهه گروهک های تروریست برملا شده است و همین امر به نیروهای زمینی اجازه داد تا با پشتیبانی آتش سنگین توپخانه بتوانند به مواضع تروریست ها یورش ببرند.

پیشروی ارتش در این منطقه با وجود درختان انبوه و پشتیبانی قوی نیروهای رژیم صهیونیستی درآن سو از گروهک های تروریست کار ساده ای نیست.

گروهک های تروریست در نتیجه تحمل شکست سنگین و از دست دادن مواضع راهبردی خود در حومه شمالی قنیطره و ناکام ماندن در تغییر مواضع خویش در جنوب سوریه و پیوند دادن حومه قنیطره به حومه شمال غرب دمشق دچار فروپاشی شده اند.

یگانهای زمینی پس از آزادسازی دو تپه القبع و الاحمر به سمت مزارع امل پیشروی کردند و در آنجا به شدت با گروه های تروریستی درگیر شدند و در پایان بر مزارع امل تسلط یافتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها