نامزدی سرکوبگر مردم بحرین برای ریاست فیفا

نامزدی سرکوبگر مردم بحرین برای ریاست فیفا
يکشنبه 26 مهر 1394 - 22:23

العالم - یک روزنامه انگلیسی از نامزدی شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس فعلی فدراسیون فوتبال آسیا و فردی که نقش مهمی در سرکوب مردم بحرین به عهده داشته، برای ریاست فیفا خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " اوون گیبسون " نویسنده و تحلیل گرروزنامه گاردین نوشت: اخبارانتشار یافته حاکی است شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رییس فدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یکی از عوامل سرکوبگر انقلابیون بحرین، در نظر دارد خود را برای ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" نامزد کند.

گیبسون افزود: سازمان های حقوق بشر به دلیل دست داشتن این شاهزاده در سرکوب تظاهرات مردمی شکل گرفته در بحرین در سال 2011 علیه کاندیداتوری وی برای تصدی ریاست فیفا بسیج شده اند.

تارنمای مرآة البحرين به نقل از جیبسون نوشت: سازمانهای حقوق بشر می گویند سلمان بن ابراهیم در شناسایی ورزشکاران شرکت کننده در تظاهرات مردمی بحرین در سال 2011 نقش داشته است که گفته می شود برخی از آنان در معرض بازداشت و شکنجه قرار گرفته اند.

گیبسون پیش بینی کرد شیخ سلمان در اوایل هفته آینده کاندیداتوری خود را برای ریاست فیفا اعلام کند.

شیخ سلمان نقش خود در سرکوب انقلابیون بحرین را رد کرده و گفته است: من به عنوان یک نامزد پاک دست برای تصدی پست ریاست فیفا خود را کاندید می کنم.

گیبسون درگاردین نوشت: گفته می شود شیخ سلمان حمایت اروپا ، آسیا ، آفریقا و آمریکای جنوبی را برای خود تضمین شده می داند.

پیش بینی می شود شیخ سلمان فردا دوشنبه قبل از نشست فوق العاده کمیته اجرایی فیفا در روز سه شنبه رهسپار زوریخ شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها