جلسه خصوصی ولیعهد پس از یک ماه مخفی کاری!

جلسه خصوصی ولیعهد پس از یک ماه مخفی کاری!
دوشنبه 27 مهر 1394 - 12:17

بعد از گذشت تقریبا یک ماه از پنهان کاری عربستان درباره فاجعه منا، ولیعهد عربستان جلسه‌ای را با کمیته تحقیق برای بررسی این موضوع برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جلسه به ریاست "محمد بن نایف بن عبدالعزیز" ولیعهد پادشاه عربستان درحالی برگزار ‌شد که مسؤولان این کشور هنوز از شفاف سازی درباره فاجعه منا خودداری می‌کنند، به صورتیکه حتی نخستین آمار اعلام شده از سوی آنان در خصوص تعداد کشته شدگان، هیچ تغییری نکرده است.
این فاجعه دوم مهر در منا روی داد، و عربستان 2 روز پس از این تاریخ اعلام کرد که 769 نفر از حجاج کشته شدند؛ ولی پس از آن عربستان دیگر آماری از تعداد حجاج کشته در این فاجعه ارائه نکرد.
تا این لحظه بر اساس مجموع آماررسمی اعلام شده از سوی کشورهای مختلف، در فاجعه منا 1735 نفر کشته شده‌اند. البته این آمار شامل حجاج مفقود نمی‌شود، و با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز از سرنوشت تعداد قابل توجهی از حجاج خبری در دست نیست.
خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که ولیعهد در جلسه عصر دیروز (یکشنبه) با اعضای کمیته تحقیق، از فرایند تحقیقات اطمینان یافت، و به آنان تأکید کرد که به تلاشهای خودشان ادامه دهند.

"مساعد بن محمد العیبان" وزیر مشاور دولت و عضو شورای وزیران، "عبدالرحمن الربیعان" معاون وزیر کشور، "عبدالعزیز بن محمد الهویرینی" مدیرکل اداره امنیت و "خالد بن علی الحمیدان" رئیس سازمان اطلاعات سعودی در این جلسه حضور داشتند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها