حضور کم رنگ مصری ها در انتخابات پارلمانی

حضور کم رنگ مصری ها در انتخابات پارلمانی
دوشنبه 27 مهر 1394 - 14:03

مراکز و حوزه های رای گیری در مصر پس از مشارکت بسیار ضعیف مردم در رای گیری در اولین روز از مرحله اول انتخابات پارلمانی این کشور ، درها را بستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود بسته شدن مراکز رای گیری، کمیته عالی انتخابات مصر به روسای کمیته های کل دراستان ها دستور داد تا زمان رای گیری را در کمیته های فرعی تا زمان پایان رسیدن زمان رای گیری از واجدین شرایط در مناطق اطراف کمیته های انتخاباتی تمدید کنند.

" عمر مروان " سخنگوی رسمی کمیته انتخابات مصر گفت میزان مشارکت در انتخابات را تنها در پایان روز دوم رای گیری می توان مشخص کرد.

کمیته انتخابات مصر پیشتر اعلام کرده بود میزان رای گیری در عصر روز یکشنبه به حدود دو و دو دهم درصد رسیده است.

این درحالیست که به گزارش خبرنگاران، میزان مشارکت مردم مصر در انتخابات پارلمانی در مقایسه با میزان مشارکت آنان در رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری مصر که به روی کار آمدن " عبد الفتاح السيسی رئیس جمهوری مصر و وزیر دفاع سابق منجر شد، ضعیف بود.

" شريف اسماعيل " نخست وزیر مصر تصمیم گرفت دراقدامی برای ترغیب مردم به حضور در پای صندوق های رای، ساعات کاری در ادارات دولتی را در روز دوشنبه به نصف کاهش دهد.

اسماعیل گفت که این تصمیم در پاسخ به خواسته اهالی و شهروندان در استان های خود برای امکان مشارکت اهالی استان های مختلف در انتخابات و حضور در حوزه های رای گیری اتخاذ شده است.

" عمر مروان " سخنگوی کمیته عالی انتخابات گفت که این کمیته با بررسی اتفاقی آرای حدود 2 درصد از آرای رای دهندگان در حوزه های رای گیری به این نتیجه رسیده است که میزان مشارکت زنان در انتخابات ، چهار برابر میزان مشارکت مردان بوده و افراد مسن بالای 60 بالاترین میزان مشارکت را داشته اند.

براساس این نتیجه گیری، کم ترین میزان مشارکت به گروه سنی 18 تا 21 سال اختصاص دارد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها