تروریست روسی مرتبط با داعش بازداشت شد

تروریست روسی مرتبط با داعش بازداشت شد
دوشنبه 27 مهر 1394 - 18:52

سرویس امنیتی فدرال روسیه از بازداشت یک تروریست که قصد داشت با راهنمایی یک عنصر تروریستی داعش، دست به عملیات انفجاری در روسیه بزند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، به نقل از روسیه الیوم، دفتر مطبوعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه، امروز دوشنبه اعلام کرد که این عنصر تروریستی در خصوص پرونده جنایی مبنی بر دعوت علنی به اقدامات تروریستی در روز 16 ماه جاری میلادی بازداشت شده است.

این دفتر اعلام کرد که فرد بازداشت شده، هدایت باند تروریستی را از طریق شبکه اجتماعی VKontakte روسیه به عهده داشته است، باندی که همواره به شیوه های مختلف از فعالیت گروه های تروریستی در روسیه حمایت می کرد.

این تروریست بازداشت شده، در بازجویی اعتراف کرده که به عنوان کمک راننده قطار در منطقه کرانسودار، تصمیم گرفته بود با استفاده از بمب دست ساز نسبت به عملیات انفجاری در مسیر قطارهای این منطقه اقدام کند.

دفتر مطبوعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه در پایان خاطرنشان کرد که فرد بازداشت شده، برای اجرای این عملیات از طریق اینترنت با یک عنصر تروریستی داعش در سوریه تماس برقرار کرده و از وی خواسته بود که او را برای ساخت بمب دست ساز راهنمایی کند. وی برنامه ریزی کرده بود که بعد از اجرای عملیات در روسیه، برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها