پوتین برای حیدر العبادی چه نوشت؟

پوتین برای حیدر العبادی چه نوشت؟
دوشنبه 27 مهر 1394 - 20:53

دولت عراق با صدور بیانیه ای گفت که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز دوشنبه در دیدار با ایلیا مورگونوف، سفیر روسیه در عراق نامه دستنویسی را از پوتین، رئیس جمهور روسیه دریافت کرده است. در این بیانیه اشاره ای به مضمون نامه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، دولت عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد؛ حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز دوشنبه در دیدار با ایلیا مورگونوف، سفیر روسیه در عراق پیام مکتوب پوتین، رئیس جمهور روسیه را دریافت کرده است. در این بیانیه اشاره ای به مضمون نامه نشده است.

به نوشته شفق نیوز، در این بیانیه آمده است: سفیر روسیه در این دیدار ضمن تأکید بر تمایل روسیه برای توسعه روابط دوجانبه با عراق در زمینه های مختلف به خصوص تسلیحاتی و همکاری اطلاعاتی برای مقابله با گروه تروریستی داعش، این نامه را به العبادی تقدیم کرد.

العبادی هم در این دیدار گفت: "عراق این روزها درگیر جنگ سختی به گروه تروریستی داعش است و برای نجات از این گروهها نیازمند همکاری بین المللی است" وی خاطرنشان کرد: "دو کشور درباره اهمیت نابودی تروریسم هماهنگی دارند".

گفتنی است عراق، روسیه، ایران و سوریه اخیرا اتاق عملیات تجسسی و نظامی مشترکی را به منظور هماهنگی در جنگ با داعش تأسیس کرده اند که مقر آن در بغداد است.

روسیه در روزهای اخیر حملات هوایی خود را بر ضد مواضع داعش در سوریه آغاز کرده است. مسکو بارها تأکید کرده که هر گونه درخواست از سوی عراق برای آغاز عملیات هوایی در این کشور را بررسی خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها