عجله آمریکا درارسال موشک جدید برای تروریست ها

عجله آمریکا درارسال موشک جدید برای تروریست ها
سه شنبه 28 مهر 1394 - 08:24

العالم - گروه های مسلح و تروریستی در سوریه اذعان کردند که کمک ها و تسلیحات جدید ازجمله موشک های ضد تانک ساخت آمریکا را از کشورهای مخالف بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، در طول هفته گذشته یعنی از زمان آغاز عملیات جدید و گسترده ارتش سوریه در حلب، دریافت کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رویترز در گزارشی خاطرنشان کرد: سه گروه از افراد مسلح که رویترز با آنها تماس برقرار کرده است، گفتند که کمک های نظامی جدید در واکنش به حمله ارتش سوریه که مورد پشتیبانی حملات هوایی روسیه قرار دارد، در اختیار آنها قرار گرفته است. 
به نظر می رسد تحویل موشک های ساخت آمریکا تاو TOW به گروه های مسلح در حلب و دیگر نقاط سوریه در واکنش به حملات جدید روسیه به گروه های مسلح و تروریستی در این کشور است. عربستان سعودی ، ترکیه و قطر از کشورهای خارجی به شمار می روند که از گروه های مسلح و تروریست در سوریه حمایت می کنند.
برخی گروه های مسلح درسوریه که مورد حمایت کشورهای مخالف اسد هستند این تسلیحات را از طریق ترکیه دریافت می کنند که بخشی از برنامه حمایت آمریکا از گروه های مسلح در سوریه به شمار می رود و شامل موارد دیگر از جمله آموزش نظامی آنها توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است.
عیسی الترکمانی از فرماندهان گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه وابسته به گروه سلطان مراد، گروه مسلحی که مورد حمایت آمریکاست، گفت: میزان تدارکات و مهماتی که دریافت کرده ایم از گذشته بیشتر است و شامل بمب، خمپاره، موشک انداز و موشک های ضد تانک است. ما در چند روز اخیر موشک های تاو جدید دریافت کرده ایم.
موشک های تاو موثرترین سلاح موجود در اختیار گروه های مسلح و تروریستی در سوریه به شمار می رود. ارتش آزاد سوریه و گروه های وابسته به آن در استان حماه در جنوب غرب حلب نیز در برابر نیروهای ارتش سوریه از موشک های تاو استفاده می کنند.
از آغاز حملات هوایی روسیه به گروه های مسلح و تروریستی در سوریه ، ارتش سوریه حملات زمینی گسترده ای را برای بازپس گیری مناطق در کنترل داعش و دیگر گروه های مسلح را آغاز کرده است.
تلویزیون سوریه اعلام کرد که ارتش روز دوشنبه شهر السابقیه در جنوب حلب را به کنترل خود درآورد و گروه های مسلح در این حمله متحمل تلفات سنگینی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها