گزارش العالم از پیشروی ارتش سوریه در حلب

گزارش العالم از پیشروی ارتش سوریه در حلب
سه شنبه 28 مهر 1394 - 13:56

العالم - خبرنگار العالم در حلب گزارش کرد: ارتش سوریه در ادامه پیش روی در حومه جنوبی حلب شماری از روستاها و ارتفاعات راهبردی این منطقه را از تروریست ها باز پس گرفت.

‫گزارش خبرنگار العالم حاکیست، ارتش سوریه در پنجمین روز عملیات خود در حومه حلب که با پوشش آتش گسترده هوایی همراه است، شماری از روستاها و ارتفاعات را در گستره ای بالغ بر 85 کیلومتر به کنترل خود در آورد.

یک منبع نظامی سوری امروز سه شنبه به خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش هم اکنون کنترل روستای الوضیحی، تپه الوضیحی و تپه الشهید را در اختیار دارند و پیشروی به سمت جاده بین المللی حلب ادامه دارد.

8 روستای مهم از جمله کدار و الوضیحی و شمار دیگری تپه راهبردی مهم مانند تپه های الشهید و المحروقات، تروریست ها را در برابر گزینه های دشواری قرار داده است، بویژه با توجه به مشرف بودن این ارتفاعات بر خطوط کمک رسانی به تروریست ها از حومه ادلب.

سرکرده جبهه النصره درحومه حلب کشته شد

ارتش سوریه همچنین با هدف قرار دادن محل های استقرار تروریست ها "امیر" شهر الزربه – بزرگترین شهر در حومه جنوبی حلب-  وابسته به جبهة النصره و یکی از سرکردگان گروه موسوم به "جیش المجاهدین" و مسوول گروه موسوم به "جنبش نور الدین الزنکی" و شمار دیگری از تروریست ها را به هلاکت رساند.

منبع نظامی سوری به العالم گفت: این عملیات -از نظر راهبردی - خطوط پشتیبانی تروریست ها را در حومه جنوبی حلب و بین حومه حلب و حومه ادلب قطع می کند.

اهمیت پیشروی های ارتش سوریه در این منطقه به این دلیل است که این روستاها و ارتفاعات در شرق جاده بین المللی حلب – دمشق و در نزدیکی شهر سراقب (بزرگترین لانه گروه های مسلح در حومه ادلب) واقع شده اند. اگر این عملیات تکمیل شود و به اهداف ترسیم شده اش برسد حومه ادلب را از حومه حلب جدا خواهد کرد.
MKH-19-22:47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها