یمنی ها در مذاکرات "ژنو2 " شرکت می کنند

یمنی ها در مذاکرات
سه شنبه 28 مهر 1394 - 14:24

العالم - فرستاده سازمان ملل متحد به یمن، از موافقت طرف های متخاصم یمن برای دستیابی به تفاهم سیاسی و مذاکره با یکدیگر در ژنو در اواخر ماه جاری میلادی،اکتبر، استقبال کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن، امروز، سه شنبه، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: تلاش ها برای اقناع همه طرف های یمنی برای برگزاری دور جدید مذاکرات در ژنو تحت نظر سازمان ملل متحد در اواخر ماه جاری اکتبر به ثمر رسید.

الشیخ افزود: نشانه هایی مبنی بر بهبود اوضاع در یمن به چشم می خورد.

وی ابراز امیدواری کرد، طرف های یمنی باید نرمش بیشتری از خود نشان بدهند زیرا شاید فرصت مناسب دیگری پیش نیاید.

کارشناسان یمنی و خارجی نیز معتقدند که طرف های متخاصم یمن در حال گام برداشتن در مسیر صلح و مصالحه و پایان دادن به خشونت و تجاوز هستند.

آنان افزودند: موافقت همه طرف های متخاصم یمن برای مشارکت در مذاکرات ژنو 2 بدون هیچ پیش شرطی راه را برای دست یابی به توافقات و پایان دادن به بحران این کشور هموار می کند.

ابراز نگرانی از سنگ اندازی عربستان

کارشناسان با ابراز نگرانی از سنگ اندازی عربستان در مسیر مذاکرات ملی یمن خاطرنشان کردند: همچنان مشکلاتی فراروی طرف های یمنی برای دست یابی به توافق به دلیل احتمال سنگ اندازی عربستان و متحدانش وجود دارد.

آنان افزودند: دلارهای نفتی عربستان همچنان نقش مهمی در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های جهانی ایفا می کند.

دولت خالد بحاح، نخست وزیر انتصابی عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، با مشارکت در مذاکرات ژنو 2 موافقت کرد، این درحالی است که پیش از این نیز گروه های یمنی موافقت خود را با مشارکت در این مذاکرات اعلام و خاطرنشان کرده بودند که منتظر دریافت دعوتنامه سازمان ملل برای حضور در ژنو هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها