اختلافات درونی داعش در نینوا و الانبار

اختلافات درونی داعش در نینوا و الانبار
سه شنبه 28 مهر 1394 - 19:41

داعش در استان های نینوا و الانبار عراق گرفتار اختلافات درونی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روزنامه "الصباح" عراق، پیش بینی های کارشناسی حاکی از آزادسازی منطقه الشرقاط استان صلاح الدین و منطقه الحویجه استان کرکوک در آینده بسیار نزدیک و تداوم پیشروی ارتش در مناطق منتهی به شهر موصل – مقر داعش – است.
مردم شهر موصل مرکز استان نینوا به علت جنایات وحشیانه داعش روزگار سختی را می گذرانند ولی این گروه تروریستی و تکفیری در این شهر گرفتار اختلافات درونی شده است که این اختلافات پس از هلاکت سرکرده نظامی منطقه الفتحه بیشتر شده است.
داعش در استان الانبار هم دچار اختلافات درونی شده است به نحوی که داعشی ها به روی همدیگر اسلحه می کشند و یکدیگر را به خیانت و درز دادن اطلاعات مربوط به محل تجمع سرکردگان این گروه تروریستی متهم می کنند.
"  رزاق محیبس " نماینده مجلس عراق امروز سه شنبه اعلام کرد : عملیات آزادسازی الشرقاط و الحویجه در چند روز آینده اجراء خواهد شد و این مناطق با کمک بسیج مردمی و عشایر در آینده بسیار نزدیک آزاد و پاکسازی می شود.
محیبس اظهار داشت: آزادسازی بیش از یک هزار کیلومترمربع از اراضی تحت تصرف داعش در عملیاتی  72 ساعته باعث تعجب دوست و دشمن شد . پالایشگاه بیجی در این عملیات آزاد شد پالایشگاهی که تأمین کننده اصلی سوخت مصرفی داعش بود و داعشی ها همچنین نفت این پالایشگاه را برای فراهم کردن هزینه های خود قاچاق می کردند. 
حسن الساری و قیس الخزعلی دو فرمانده بسیج مردمی عراق نیز اعلام کردند که ارتش و بسیج مردمی همچنان در چارچوب عملیات لبیک یا رسول الله 2 در حال پیشروی به سوی شهر موصل هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها