نگرانی صهیونیستها از عملیات هوایی روسیه در سوریه

نگرانی صهیونیستها از عملیات هوایی روسیه در سوریه
چهارشنبه 29 مهر 1394 - 12:46

یک ژنرال صهیونیست به بررسی فرصت ها و تهدیدات ناشی از دخالت روسیه در سوریه برای رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه " رأی الیوم " درتحقیق جدیدی که مرکز مطالعات امنیت ملی به ریاست ژنرال " عاموس یدلین" فرمانده سابق مرکز اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (امان) آنرا منتشر کرده است، " عاموس یدلین " فرصت ها و تهدیدهای دخالت روسیه در سوریه را برای رژیم اشغالگر اسرائیل و سناریوهای دخالت روسیه در سوریه را برای رژیم اسرائیل و نتایج و پیامدهای آنرا تشریح کرد.

این ژنرال صهیونیست درعین حال بر لزوم براندازی نظام سوریه و درنتیجه تضعیف هم پیمانان وی به عنوان تهدید عمده برای اسرائیل درعرصه سوریه تاکید کرد.

" رأی الیوم " درگزارش خود آورده است که ورود روسیه به عرصه سوریه تحولی در ساختار پیچیده سوریه و در خاورمیانه به شمار می رود.

دراین تحقیق آمده است که دخالت روسیه در سوریه، ضرورتاً به مقابله روس ها با گروه داعش محدود نمی شود، بلکه این تحول، دارای آثار و پیامدهایی در رویکرد روسیه در سوریه و نیز تاثیراتی بر منطقه و رژیم اسرائیل است.

يدلين گفت که دخالت روسیه با هدف بازگرداندن ثبات به سوریه از طریق حفظ دولت سوریه و  خدشه دار کردن وجهه داعش و کاهش تهدیدات تروریست ها برای روسیه است.

به موجب این تحقیق، باقی ماندن دولت بشار اسد در قدرت ، به تقویت حضور حزب الله و ایران در سوریه به ویژه در جولان منجر شده است.

 درادامه این گزارش آمده است که اگر درگذشته این امید وجود داشت که دولت سوریه درنتیجه جنگ و بدون دخالت اسرائیل سرنگون شود، اکنون دخالت روسیه این فرصت را از بین برده است.

یدلین اذعان کرد که گروه تروریستی داعش هیچ خطری برای رژیم اسرائیل ندارد.

وی افزود که داعش دراین برهه زمانی ، از اسرائیل دور بوده است و تهدیدی راهبردی برای این رژیم به شمار نمی رود، و درمقابل حزب الله که توانایی و امکانات پیشرفته دارد ، می تواند مواضع این رژیم را در هر نقطه از اراضی اشغالی با موشک های دوربرد هدف قرار دهد.

بر اساس این تحقیق ، باقی ماندن بشار اسد درقدرت ، بر اساس سناریوهای مطرح شده ، رژیم اسرائیل را در وضعیت راهبردی ضعیف قرار خواهد داد.

درپایان این گزارش آمده است که دخالت روسیه برای اسرائیل دو فرصت ایجاد کرده است ، یکی ، تقویت همکاری اسرائیل با کشورهای سنی در منطقه ودرصدر آن عربستان و ترکیه با همکاری و رهبری آمریکا ، دوم ، درصورت موفق نبودن ائتلاف غربی ضد بشار اسد و داعش ، اسرائیل باید ضمن توافق همکاری با روسیه برای اجرای سناریوی " روسیه بدون اسد " تلاش کند.

پربیننده ترین خبرها