صحنه هایی از عملیات گسترده ارتش سوریه در ریف دمشق

چهارشنبه 29 مهر 1394 - 13:58

ريف دمشق (العالم) – سرکرده گروه موسوم به «طوفان قاطعیت» ملقب به ابو حمزه عمر در عملیات ارتش سوریه در ریف دمشق از پا درآمد.

خبرنگار شبکه العالم از ریف دمشق گزارش داد، ارتش سوریه در عمق منطقه غوطه شرقی به طور چشمگیری پیشرفت کرد. هواپیماهای ارتش سوریه نیز مواضع و تجمع های عناصر مسلح را در مناطق دوما، داریا، بیت جن، اطراف شهر حرستان و منطقه زبدین هدف حمله قرار داد.
حملات هوایی روسیه و سوریه زمینه را برای اجرای عملیات زمینی در غوطه شرقی در حومه دمشق فرهم کرده است. به همین علت، ارتش در محور جوبر در برخی مناطق پیشرفت کرد و در همین حال در برخی مناطق و محورها نیز درگیری های سختی گزارش شده است، به گونه ای که آتش توپخانه ارتش سوریه پایگاه عناصر مسلح را در غرب مسجد طیبه و شرق برج معلمین هدف قرار داد.
ارتش سوریه همچنین در روستای «نوله» در منطقه النشابیه در جنوب غوطه نیز پیشروی کرد و توانست پس از درگیر های سخت با عناصر مسلح شماری از آنها که اتباع کشورهای دیگری داشتند به هلاکت برساند.
در مزارع شمالی حرستا نیز ضربات سهمگینی به ناصر مسلح که در داخل استحکامات خود سنگر گرفته بودند وارد شد. همچنین، مقر فرماندهی گروه موسوم به «جیش الاسلام» در دوما (در ریف دمشق) هدف حمله ارتش سوریه قرار گرفت و منهدم شد.
"ثابت محمد" کارشناس سیاسی سوری به شبکه العالم گفت: حملات هوایی و هدف قرار دادن بیشتر پایگاه های فرماندهی تروریستها به ویژه پایگاه های مجهز زیرزمینی آنها منجر شد.
وی افزود: در این حملات انبارهای تسلیحاتی و لجستیکی آنها نیز منهدم شد و شمار زیادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند. این حملات به طور گسترده سبب تضعیف روحیه تروریست ها شد و در نتیجه پا به فرار گذاشتند. بنابراین، اکنون هرج و مرج و یاس در داخل گروه موسوم به جیش الاسلام حاکم است.
همچنین، عملیات ارتش سوریه در غوطه منجر به نابودی انبارها تسلیحاتی و پایگاه های فرماندهی آنها در مناطقی مانند مرج السلطان، دیرالعصافیر، عین ترما، کفربطنا، مزارع شرقی دوما و دو روستای مسرابا و المرج شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها