پاسخ ارتش سوریه به ادعای حضور روسیه در نبرد زمینی

پاسخ ارتش سوریه به ادعای حضور روسیه در نبرد زمینی
چهارشنبه 29 مهر 1394 - 14:43

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه مشارکت نظامیان روسیه درنبردهای زمینی را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سانا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه گزارش های برخی از رسانه ها مبنی بر مشارکت نظامیان روس در نبردهای زمینی در سوریه را بی پایه و اساس و نادرست و درراستای جنگ تبلیغاتی علیه این کشور خواند.

بر اساس این گزارش، مشارکت نظامی روسیه درمبارزه با تروریسم درداخل سوریه محدود به حملات هوایی است که از سی ام ماه گذشته در راستای توافق میان سوریه و روسیه برای مقابله با تروریسم بین المللی و نابودی گروه تروریستی داعش آغاز شده است.

حملات هوایی روسیه مواضع و مخفیگاه های گروه داعش و دیگر گروه های تروریستی و مراکز سرکردگان آنان و انبارهای سلاح و خودروهای نظامی و مراکز آموزشی آن ها را شامل می شود.

وزارت دفاع روسیه دربیانیه ای همزمان با شروع عملیات هوایی مبارزه با تروریسم در داخل سوریه اعلام کرد که حملات جنگنده های روسی برای مبارزه با تروریسم درداخل سوریه به دوراز تاسیسات و زیرساخت های شهرهای و مناطق اطراف و یا مراکز نزدیک به گروه های تروریستی صورت می گیرد تا شهروندان دراین حملات آسیب نبینند.

شورای فدرال روسیه روز سی ام ماه گذشته با اتفاق آرا به درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر استفاده از نیروی هوایی روسیه در خارج از مرزهای این کشور موافقت کرد.

" سرگئی ایوانف " رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت که منظور ازاستفاده از نیروی هوایی روسیه در خارج از کشوردر سوریه است و روسیه بر اساس اصول قوانین بین المللی به این اقدام پایبند است و بنا به درخواست سوریه این اقدام را انجام می دهد.

ایوانف تاکید کرد عملیات هوایی نیروهای مسلح روسیه فقط با هدف کمک به ارتش سوریه برای مقابله با گروه داعش است و این کمک ، اعزام نیروی زمینی به سوریه را شامل نمی شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها