پیروزی نیروهای مردمی عراق بدون یاری ائتلاف+فیلم

چهارشنبه 29 مهر 1394 - 18:24

بغداد (العالم) – سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی عراق و نماینده پارلمان تاکید کرد: نیروهای داوطلب مردمی فقط در پوشش حمایت نیروی هوایی عراق حرکت می کنند و پیروزیهای خود را بدون همکاری با به اصطلاح ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به دست می آورند.

احمد الاسدی روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ستاد فرماندهی نیروهای داوطلب بسیج مردمی عراق پایان مرحله دوم عملیات لبیک یا رسول الله را اعلام نکرده است و آنچه که دیروز پایان یافت مرحله اول این عملیات بود که طی آن شهر بیجی به طور کامل به همراه مناطق و روستاها و محله های مسکونی متعلق به آن و پالایشگاه بیجی و شمال آن آزاد شد.

الاسدی گفت: همچنین بوجواری واقع در شمال شرق بیجی تا نزدیک روستای المحسک واقع در 13 کیلومتری شرقاط و تمامی تاسیسات حیاتی این بخش از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شد زیرا بیجی دهها تاسیسات حیاتی از جمله پالایشگاهها و کارگاههای سیمان و روغن دارد که همگی آنها هم اکنون در اختیار نیروهای داوطلب مردمی قرار گرفته است و این مرحله از عملیات "لبیک یا رسول الله" با آزادسازی کامل این مناطق پایان یافت.

سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی عراق توضیح داد: نبرد در جبهه موصل هنوز آغاز نشده است زیرا قبل از آزادسازی الرمادی و صلاح الدین نمی توان به سمت موصل پیش رفت.

وی گفت: این دو استان تکیه گاهی است که نیروهای عراقی با تکیه بر آن به سمت موصل پیشروی خواهند کرد و دستکم باید مناطق همجوار موصل آزاد شود تا بتوان به سوی این شهر پیشروی کرد.

نماینده پارلمان عراق ادامه داد: در ارتباط با الانبار که از نظر جغرافیایی استانی وسیع بوده و بسیاری از مناطق را در خود جای داده است، ما به طور عمده در مناطق مختلف این استان شامل فلوجه ، صقلاویه، الکرمه و مناطق نزدیک آنها حضور داریم و در شهر الرمادی مرکز استان الانبار نیروهای نظامی عراق به همراه نیروهای داوطلب مردمی و عشایر برای مقابله با تروریست های داعش استقرار دارند.

الاسدی تاکید کرد، فرماندهی و اداره نبرد به دست نیروهای داوطلب مردمی "الحشد الشعبی" یکی از عوامل پیروزی در نبرد صلاح الدین به شمار می رود.

سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی عراق خاطرنشان کرد، الرمادی نقطه آزمایش بزرگی بود. ائتلاف به اصطلاح بین المللی به رهبری آمریکا در میدان عمل نتوانست هیچگونه پیروزی به دست آورد بلکه برعکس پس از گذشت تقریبا یک سال از این ائتلاف الرمادی مرکز استان الانبار در حضور جنگنده های آمریکا و ائتلاف بین الملل در اختیار داعش قرار گرفت.

وی گفت: ما از آمریکا و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور انتظار ارایه کمک واقعی به عراق را نداریم بلکه می دانیم که بر عکس منافع عراق عمل می کنند.

الاسدی افزود: آمریکا و ائتلاف بین المللی هم اکنون به دو دلیل در تنگای سختی گرفتار آمده اند. دلیل اول ورود روسیه به معادله سوریه به عنوان یک عامل تاثیرگذار که توانست ظرف چند هفته روند تحولات در میدان نبرد را تغییر دهد. دلیل دوم نیروهای داوطلب مردمی است که با ائتلاف بین المللی همکاری نمی کنند و با پوشش نیروی هوایی عراق وارد نبرد می شوند و به پیروزهای مهمی دست می یابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها