پوتین، تلفنی به شاه سلمان و اردوغان چه گفت؟

پوتین، تلفنی به شاه سلمان و اردوغان چه گفت؟
چهارشنبه 29 مهر 1394 - 19:39

العالم - یک روز پس از دیدار غیر منتظره بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از مسکو ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز(چهارشنبه) در تماس تلفنی با پادشاه عربستان و رئیس جمهوری ترکیه گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع خبری روس اعلام کردند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان جدیدترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کرد.

این تماس تلفنی بعد از آن صورت می‌گیرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سفری غیر منتظره به مسکو با پوتین دیدار و گفتگو کرد.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای بحث و بررسی در مورد سفر روز گذشته همتای سوری خود به مسکو، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفتگویی تلفنی انجام داد.

ترکیه و عربستان بعد از گذشت بیش از 5 سال از بحران سوریه هنوز بر موضع خود در رفتن بشار اسد از قدرت در سوریه اصرار دارند.

پیش از ظهر امروز بود که دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز گذشته (سه‌شنبه) با سفر به مسکو با همتای روسی خود و مقام های عالی‌رتبه روسی دیدار و در مورد وضعیت سوریه و ادامه عملیات نظامی روسیه علیه گروه‌های تروریستی در کشورش گفتگو کرد.

بشار اسد در دیدار یک روزه خود از مسکو ، همتای روس خود را از اوضاع کشورش و طرح های آینده ارتش سوریه مطلع کرد و  روابط دو جانبه توسط طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که ولادمیر پوتین و بشار اسد مسائل مربوط به ادامه عملیات هوایی روسیه در سوریه را بررسی کردند.

وی افزود: دو رئیس جمهوری، طبیعتا موضوع نبرد با گروه‌های افراطی تروریستی و مسائل مربوط به ادامه عملیات روسیه، و حمایت از عملیات نیروهای مسلح سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

این نخستین سفر خارجی بشار اسد از زمان آغاز بحران در سوریه در سال 2011 است.

پربیننده ترین خبرها