واکنش آلمان به تحریف تاریخ توسط نتانیاهو

واکنش آلمان به تحریف تاریخ توسط نتانیاهو
چهارشنبه 29 مهر 1394 - 22:17

العالم - دولت آلمان، روز چهارشنبه، به اقدام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تحریف آنچه که تاریخ هولوکاست نامیده شده است، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت آلمان، روز چهارشنبه اعلام کرد که مسئولیتِ کوره های آدم سوزیِ نازی ها به عهدۀ ملت آلمان است و هیچ توجیهی برای تغییرِ دیدگاه تاریخیِ ملت، در خصوص این واقعه وجود ندارد.

"اشتفان زایبرت" سخنگوی "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان تاکید کرد: همۀ آلمانی ها تاریخِ جنونِ کشتار جنایتکارانۀ قومیتی که نازی ها مرتکب آن شدند، را می شناسند؛ کوره های آدم سوزی نازی، سبب جدا شدن از تمدن شد و این مساله، به حق، در کتاب های درسی آلمان تدریس می شود و هیچگاه نباید آن را به بوته فراموشی سپرد.

وی افزود: هیچ توجیهی نمی بینم که این دیدگاهِ ما به تاریخ، به هر شکل ممکن، تغییر یابد، ما می دانیم که مسئولیت این جنایت ضد بشری به عهده آلمان است، این، ما هستیم که در قبال این جنایت مسئولیم.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه در سخنانی در کنگره صهیونیستی، دردسری بزرگ برای خود درست کرد و انتقادات گستردۀ محافل سیاسی اسرائیلی را برانگیخت.

نتانیاهو ادعا کرد که نازی ها قصدِ نسل کشی یهودی ها را نداشتند، بلکه فقط می خواستند آنها را تبعید کنند؛ اما حاج امین الحسینی مفتی قدس، به هیتلر توصیه کرد که آن ها را به آتش بکشد.

"یتسحاق هرتسوگ" رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، این اظهارات نتانیاهو را به مثابه اقدامی خطرناک در تحریف تاریخ برشمرد و گفت: این کار، از اهمیت واقعه هولوکاست و نقش شیطانی آدولف هیتلر می کاهد و به منکران هولوکاست کمک می کند و این موضوع را در ماجرای کشمکش اسرائیل و فلسطینی ها دخیل می کند.

هرتسوگ، به این دلیل، عذرخواهی فوریِ نتانیاهو از این ادعا را خواستار شد.

"ایمن عوده" رئیس فراکسیون مشترک عربی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز در این خصوص گفت: نتانیاهو برای تحریکِ (جهان) ضد ملت فلسطین، به تحریف بازنویسی تاریخ روی آورده است به طوری که قربانیانِ وحشی گری های نازی ها به ویژه میلیون ها یهودی، به ابزار تبلیغاتیِ نتانیاهو ضد صلح تبدیل شده است و این مساله، خطر نتانیاهو برای هر دو ملت (فلسطینی ها و صهیونیست ها) را ثابت می کند.

26

پربیننده ترین خبرها