تشییع یکی از یاران امام موسی صدر در لبنان + فیلم

پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 09:16

مراسم تشییع پیکر "سید علی الحسینی" از مدیران شبکه خبری العالم در دفتر بیروت، و از یاران نزدیک امام موسی صدر با حضور انبوه مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ علاوه بر مردم، شماری از شخصیتهای دینی و سیاسی و مردمی در این مراسم که در شهر "هرمل" برگزار شد، حضور یافتند.
شرکت کنندگان در این مراسم، از نقش مهم او در کنار امام موسی صدر در تأسیس جنبش مقاومت ضد رژیم صهیونیستی و حمایتهای او از انقلاب اسلامی ایران و فعالیتهای پربار وی در شبکه خبری العالم در پوشش مسائل مربوط به مستضعفین جهان، تجلیل کردند.
نمایندگان و هیئتهایی از سوی حزب الله لبنان، احزاب ملی و اسلامی و مدیر شبکه خبری العالم در این مراسم شرکت کردند.
* مبارزه با عادی سازی روابط با اسرائیل
"معن بشور" اندیشمند و نویسنده عرب درباره "سید علی الحسینی" در مطلبی در روزنامه مصری "الیوم السابع" نوشت: سید علی، این فرزند هرمل را از نیمه اول دهه نود قرن گذشته و در چارچوب فعالیتها برای تحریم رژیم صهیونیستی و حامیانش، شناختم. این درحالی بود که در آن زمان حکام و سران به صورت علنی به عادی سازی روابط با این رژیم گرایش یافتند، زیرا فکر می کردند که توافقنامه‌های اسلو و وادی عربه و قبل از آن نبرد ویرانگر علیه عراق در سال 1991 فرصت را برای این عادی سازی روابط از طریق برگزاری کنفرانس در یک کشور غیر عربی فراهم کرد. رژیم صهیونیستی در کنفرانسهایی به نام خاورمیانه و آفریقای جنوبی مشارکت کرد؛ ولی جنبش مقابله با عادی سازی روابط موفق شد که سومین کنفرانس را در سال 1996 در دوحه به شکست بکشاند.
وی افزود: در آن زمان بسیاری گمان کردند که فلسطین برای همیشه از بین رفت؛ ولی سید علی مانند دیگر مؤمنان اطمینان داشت که مبارزه فلسطین تا تحقق اهدافش متوقف نخواهد شد، و مردم فلسطین تسلیم نمی‌شوند.
* نقش مهم سید علی در حمایت از مقاومت فلسطین
بشور خاطرنشان کرد: در آن زمان با سید علی "هیئت ملی مقاومت در برابر عادی سازی روابط" را تشکیل دادیم. وی عقیده داشت که این مبارزه باید در لبنان باشد .. و این مأموریت همه لبنانی‌هایی بود که از خطر عادی سازی روابط بر کشورشان آگاه بودند. انتفاضه دوم فلسطین در سال 2000 سید علی را بسیار خوشحال کرد درست مانند شادی او از آزاد سازی لبنان که چند ماه قبل از آن محقق شده بود؛ به ویژه آنکه وی در آن سهیم بود و یکی از ارکان آن به شمار می آمد. خداوند تو را رحمت کند سید علی، تو در ایام عاشورا ما را ترک می کنی، گویا می خواهی به جد خودت "امام حسین (ع)" در ایام شهادتش در کربلا ملحق شوی.
* کنار گذاشتن همه مسؤولیتهای سیاسی و حزبی، برای پرداختن به فعالیتهای رسانه‌ای و انسانی
"قاسم قصیر" روزنامه نگار و نویسنده لبنانی هم در روزنامه "السفیر" در مطلبی تحت عنوان "علی الحسینی، مبارز واقعی" نوشت: ما شخصیتی اسلامی و سیاسی و یکی از مبارزانی را از دست دادیم که در مکتب امام موسی صدر پرورش یافت. و به گزینه سیاسی در چارچوب مقاومت پایبند بود و تصمیم گیریهایش بر اساس ایمان و تدینش بود، و برای بشریت و دفاع از اسلام و ایمان کار می‌کرد.
قاسم قصیر خاطرنشان کرد: سید الحسینی در سالهای اخیر مسؤولیت نظارت بر برنامه سیاسی دفتر شبکه العالم در بیروت را برعهده داشت. وی در دهه هشتاد قرن گذشته رئیس دفتر پرورشی جنبش "امل" بود، و از اعضای ارشد و مؤسس "المقاومه المؤمنه" به شمار می‌آمد؛ ولی همه پستها و مسؤولیتهای سیاسی و حزبی را کنار گذاشت تا به فعالیتهای رسانه‌ای و انسانی بپردازد. وی همواره با دوستانش به میراث امام موسی صدر پایبند بود و به صورت دوره ای نشستهایی را برای پیگیری این موضوع برگزار می‌کرد؛ سید الحسینی همچنین از دوست داران امام خمینی (ره) و از پیروان ایشان بود.

پربیننده ترین خبرها