تحليل بشار الجعفری از سفر اسد به روسیه

تحليل بشار الجعفری از سفر اسد به روسیه
پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 15:05

نماينده دائم سوريه در سازمان ملل بر اهميت سفر اخير بشار اسد رئيس جمهور این کشور به مسكو و نتايج آن تاكيد كرد و گفت که مبارزه روسیه و سوریه علیه تروریسم نقشه دشمنان سوریه را خنثی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار الجعفری در گفتگو با شبکه تلویزیونی سوریه اظهار داشت که ضربه پیشگیرانه و پیش دستانه مسکو و دمشق علیه تروریسم بسیاری از مسائلی را که در پستوهای سرویسهای اطلاعاتی غربی درحال تهیه و تدارک بود، خنثی کرد.
وی افزود: اهمیت سفر از این نظر بود که کسی پیش بینی آن را نمی کرد. اما تفکر راهبردی سوریه به رهبری بشار اسد رئیس جمهور این کشور، زمان مناسب برای انجام آن و ملاقات با رئیس جمهور روسیه را انتخاب کرد.
الجعفری گفت: رئیس جمهور روسیه اکنون شریک مستقیم در مسئله مبارزه با تروریسم در سوریه، عراق، منطقه و کل جهان است.
وی تصریح کرد: این تحولات شکننده و ضعیف بودن مواضع کشورهایی را نشان داد که دست داشتن خود در حمایت از تروریسم را انکار می کردند و از آن برای زور آزمایی سیاسی با مسئولان سوریه بهره برداری می کردند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: اهمیت اقدام روسیه در این سطح راهبردی برای مبارزه با تروریسم را می توان از میزان عصبانیت و جنون رسانه های غربی و واکنش مسئولان برخی کشورهای منطقه ای و عربی و غربی دریافت.
وی تصریح کرد: میزان این عصبانیت در رسانه های آمریکایی یا اروپایی به عنوان مثال به طور کامل نشان می دهد که آنچه انجام شد فراتر از راهبرد بود زیرا نقشه ای بزرگ و مقاصدی شرارت انگیز را خنثی کرد که خواب اجرای آن علیه سوریه و مردم آن در طول فصول پاییز و زمستان را دیده بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها