ادامه کارشکنی سعودی ها درمذاکرات ملی یمن

ادامه کارشکنی سعودی ها درمذاکرات ملی یمن
پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 17:36

العالم - مقام های عربستان سعودی که شش ماه تجاوز گسترده به خاک یمن و کشتار مردم آن کشور را پشت سرگذاشته اند، همچنان برای جلوگیری از برگزار نشدن مذاکرات ملی یمن در ژنو تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عربستان از اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل متحد به یمن خواسته است که کنفرانس ژنو 2 را چند هفته به تأخیر بیندازد.

شبکه خبری المیادین اعلام کرد: سعودی ها اعلام کردند که کنفرانس ژنو 2 اگر برگزار شود، فقط باید مساله " تسلیم شدن جنبش انصار الله و زمین گذاشتن سلاح های خود " را بررسی کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز جلسه بررسی گزارش اسماعیل الشیخ را که درباره یمن تهیه کرده است، به فردا (جمعه) موکول کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن چند روز گذشته گفته بود که مذاکرات صلح یمن با هدف پایان دادن به ماه‎ها درگیری در یمن اواخر ماه اکتبر و با حمایت سازمان ملل در ژنو برگزار خواهد شد.

ولد شیخ احمد پس از مذاکرات با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن که در عربستان سعودی برگزار شد در صفحه فیس بوک خود نوشت که همه طرف‌های دخیل در بحران یمن را متقاعد کرده است تا در اواخر این ماه در کنفرانس ژنو شرکت کنند.

نخستین دور مذاکرات یمن اوایل تیرماه امسال در ژنو برگزار شد، اما به دلیل کارشکنی سعودی ها و ضعف نظارت و برنامه ریزی سازمان ملل متحد در برگزاری این کنفرانس به شکست انجامید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها