دولت مصر مسجد شیعیان را در قاهره بست

دولت مصر مسجد شیعیان را در قاهره بست
پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 23:07

العالم - وزارت اوقاف مصر درآستانه تاسوعا و عاشورای حسینی مسجد امام حسین (ع) در قاهره را بست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اداره اوقاف قاهره وابسته به وزارت اوقاف مصر، ضمن ابلاغ موضوع بسته شدن این مسجد از امروز تا پایان مراسم عاشورا، هشدار داد که با هرگونه اقدامی که درمقابل این دستور انجام شود مقابله خواهد شد.

درهمین حال دکتر احمد راسم النفیس یکی از رهبران برجسته شیعه در مصر بستن مسجد امام حسین(ع) قبل از مراسم عاشورا را محکوم کرد و آن را اقدامی غیر منطقی و غیر قابل دفاع دانست.

وی ضمن انتقاد از بی تفاوتی الازهر دراین زمینه تاکید کرد که این امر نشان دهنده تسلط تفکر وهابیگری بر این موسسه و گسترش نگرش داعشی است.

"اتحادیه جوانان شیعه مصر" پیش از این قصد وزارت اوقاف این کشور برای بستن مسجد امام حسین(ع) را محکوم کرده بود.

"حیدر قندیل" هماهنگ‌کننده ائتلاف مذکورگفت: شیعیان مصر فقط برای قرائت قرآن و دعا به این مسجد می‌روند و دلیلی برای بستن آن وجود ندارد؛ چرا وزارت اوقاف ما را از این زیارت منع می‌کند؟ اینجا خانه خداست، اینجا مقام (زیارتگاه) جد ما حسین (علیه السلام) است.

وی افزود: اگر وزارت اوقاف مسجد مذکور را تعطیل کند، شیعیان در اطراف این مسجد اقدام به قرائت قرآن و خواندن دعا خواهند کرد و آن را رها نمی‌کنند.

از سوی دیگر ائتلاف سلفی موسوم به صحابه و آل البیت اعلام کرد کمپینی را برای رصد فعالیت‌های شیعیان در مسجدالحسین (علیه السلام) در روز عاشورا راه‌اندازی کرده است.

این ائتلاف افزود: تعدادی از جوانان (سلفی) را به صورت گروهی مسئول این کار کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها