صحنه‌هایی از پیشروی ارتش سوریه در حومه لاذقیه و حلب

جمعه 1 آبان 1394 - 14:36

عملیات گسترده ارتش سوریه و نیروهای دفاعی مردمی در حومه لاذقیه و حلب ادامه دارد.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، آخرین اطلاعات از درگیری های میدانی در سوریه حاکی از آن است که ارتش سوریه موفق به آزادسازی روستاهای الایوبیه و صلیبه و کفرعبید و روستای بلاس وتپه الغيغان و گردان هوایی و جبل الدواس في ريف جنوبي حلب شده است.

این درحالیست که ستاد مشترک ارتش سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش به موازات عملیات خود در حومه جنوبی حلب و دیگر مناطق سوریه، طبق برنامه ای هدفمند به عملیات خود ادامه می دهند.

نیروهای ارتش سوریه که با حمایت جنگنده های روسی و توپخانه ها زمینه پیشروی در ریف حلب شرقی را آماده کرده اند، روستای دکوانه را که در فاصله هشت کیلومتری فرودگاه نظامی کوپرس واقع است، به کنترل خود درآورده اند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در حومه شمالی لاذقیه، دامنه عملیات خود را به سمت جب الاحمر و بخش سلمی و مناطق کوهستانی اطراف گسترش دادند.

سخنگوی ارتش سوریه گفت که عملیات علیه مواضع و مقرهای تروریست ها در غوطه شرقی، حومه حمص ، ریف حماه ، حومه لاذقیه و حلب با همکاری نیروی هوایی ادامه دارد.

منبع یاد شده افزود که عملیات موفق ارتش سوریه به تضعیف روحیه تروریست ها و فرار شمار زیادی از آنان به سمت مرزهای ترکیه منجر شد.

سخنگوی ارتش سوریه همچنین گفت که یگان هایی از نیروهای مسلح با همکاری نیروی هوایی به عملیات نظامی خود در مناطق مختلف درگیری ادامه دادند.

درهمین حال، ژنرال "اندره كارتابولوف" فرمانده عملیات روسیه در سوریه گفت که حملات هوایی روسیه به تضعیف توان یگان های اصلی گروه های تروریستی شده است که از عناصر آموزش دیده تشکیل شده اند.

براساس اطلاعات منتشر شده، تروریست ها با کمبود شدید سلاح و مهمات و اسلحه و سوخت روبرو هستند.

اوضاع در حومه حمص ، حماة و درعا نیز به همین روال است و حملات مکرر نیروهای سوریه ، تحرکات تروریست ها را مختل کرده و موجب سردرگمی آنان شده است.

در حومه شمالی حمص نیز نیروهای سوری منطقه مجاور ورودی ساختمان رادیو و مناطق غربال، القناطری، الحاره جنوبی در شهرک تیرمعله را تحت کنترل درآوردند و شماری از تروریستها را کشتند. 

پربیننده ترین خبرها