گزارش تصویری از کربلا

جمعه 1 آبان 1394 - 14:47

عراق (العالم)- با وجود تهدیدهای امنیتی، حرکت میلیونی شیفتگان سرور و سالار شهدا حضرت امام حسین (ع) به کربلا برای بزرگداشت واقعه جانگداز عاشورا همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صدها تشکل که از سوی هیئتها و نهادهای مدنی مدیریت و به طور داوطلبانه در حال خدمات رسانی رایگان به زائران هستند، از مناطق مختلف عراق و بیش از 50 کشور و در مقدمه آنها ایران، آذدربایجان و پاکستان راهی کربلای معلی شده اند.
برخی از زائران ترجیح می دهند مسیر خود تا کربلا را پیاده بپیمایند.

این صحنه ملیونی برگرفته از معنویت و عواطف دینی و انسانی است که هر سال در مراسم بزرگداشت عاشورا و اربعین برپا می شود، و با گذشت 14 قرن از این واقعه که امام حسین علیه السلام همراه با گروهی از خانواده و یارانش به شهادت رسیدند، همچنان ادامه دارد.

اگرچه بعد نظامی واقعه عاشورا از نظرنابرابری میان تعداد ارتش اموی که براساس برخی روایات تاریخی حدود سه هزار جنگجو می رسید و گروه 70 نفری امام حسین (ع) که درمیانشان افراد سالخورده و کودک نیز وجود داشت، همچنان قابل توجه است؛ اما ارزشهای والایی که این گروه اندک و دفاع جانانه آنها تا آخرین نفس از آزادی و کرامت و مخالفت با تسلیم شدن در برابر جور و ستم ظالم و جبروت آن، نبرد نظامی شکست خورده آنها را به نبرد فاصله انسانی، ارزشی و دینی در طول تاریخ تبدیل کرد؛ و از طرفی به ارزشهای این نهضت به رهبری امامی از خاندان پیامبر اسلام (ص) افزود.

این مفاهیم ارزشمند به اضافه جانفشانی، پایداری و مقاومت امام حسین (ع) و یارانش، گنجینه اخلاقی و انسانی را برای نسل های پی در پی در همه مناسبت ها برای احیای شعایر حسینی شکل می دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها