تورنادوهای انگلیس در سوریه به جنگ داعش می‌روند؟

تورنادوهای انگلیس در سوریه به جنگ داعش می‌روند؟
جمعه 1 آبان 1394 - 17:48

روزنامه انگلیسی "تایمز" مدعی شد که خلبانان نیروی هوایی انگلیس، برای حمله به گروه تروریستی داعش در سوریه، مخفیانه آموزش‌ می‌بینند.

به گزارش پایگاه خبری العالم این روزنامه به نقل از سرتیپ خلبان، مارتین سامپسون نوشت: جنگنده های انگلیسی "تورنادو" تحت فرماندهی وی که در قبرس مستقر هستند، آماده گسترش دامنه عملیات خود و حمله به مواضع تروریستها در سوریه هستند. این جنگنده ها تاکنون فقط تروریستهای موجود در خاک عراق را مورد حمله قرار می دادند.

شایان ذکر است که انگلیس به طور منظم در حمله های هوایی ائتلاف بین المللی به مواضع داعش در خاک عراق شرکت داشته، اما با توجه به ناکامی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در جلب موافقت پارلمان این کشور برای عملیات نظامی در سوریه در سال 2013، جنگنده های آن تاکنون متعرض خاک این کشور نشده اند.

گقتنی است کامرون تلاش می کرد به بهانه حملات شیمیایی صورت گرفته در غوطه شرقی دمشق، انگلیس را درگیر جنگ با نیروهای بشار اسد کند. 

البته کامرون پیش از این تأکید کرده بود که دو تن از شهروندان انگلیسی که در صفوف "داعش" می جنگیدند، در حمله یک پهپاد در خاک سوریه کشته شده اند. وی در عین حال با استناد به برخی اطلاعات تجسسی درباره دست داشتن این دو فرد مسلح در عملیاتهای تروریستی در خاک انگلیس، قتل آنها را در جهت دفاع از خود قلمداد کرد.

در همین حال روزنامه تایمز فاش کرده است که دولت انگلیس قصد دارد طرح مشارکت نیروی هوایی این کشور در حمله به گروه تروریستی داعش در سوریه را دوباره در مجلس عوام به رأی بگذارد. مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس هم گفته بود که گسترش دامنه عملیات نظامی انگلیس به مرزهای عراق و سوریه، ضرورتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

در همین راستا روزنامه یادشده به نقل از سرتیپ سامپسون مدعی شد؛ ما در سوریه همان کاری را خواهیم کرد که در مناطق مختلفی از عراق انجام داده ایم. هدف اصلی ما "داعش" است و ما در عراق تجربه های فراوانی را حمله به این گروه تروریستی به دست آورده ایم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها