در آخرین لحظه؛

تل‌آویو از ترس روسیه، مخالفان سوری را راه نداد

تل‌آویو از ترس روسیه، مخالفان سوری را راه نداد
جمعه 1 آبان 1394 - 18:35

منابع سیاسی و امنیتی رژیم اسرائیل، سفر شماری از ژنرال‌ها و افسران سوری جداشده از ارتش به تل آویو برای گشودن کانال‌های تماس و هماهنگی بین دوطرف را از بیم خشمگین کردن روسیه، در آخرین لحظه لغو کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "رأی الیوم" با اعلام این مطلب نوشت: کمک نظامی روسیه به دولت سوریه، معادلات در بین بازیگران منطقه ای و بین المللی و حتی اسرائیل یاغی را تغییر داد؛ به گونه ای که باید پیش از هر اقدامی که احتمالا "خرس" روسی را خشمگین می کند، هزار بار محاسبه و حساب و کتاب کنند.

به نوشته رای الیوم، منابع بلندپایه سیاسی و امنیتی در تل آویو فاش کردند که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در آخرین لحظه، سفر بی سابقه شماری از ژنرال های سابق ارتش سوریه را که از ارتش جدا شده و به مخالفان پیوسته بودند، لغو کرد؛ زیرا ممکن بود بر روابط تل آویو و مسکو تاثیر منفی بگذارد.

برپایه این گزارش، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت درباره جزئیات سفر نوشت: این ژنرال ها قرار بود به دعوت "مرکز امور عمومی و بین المللی" در قدس در سمیناری چند روزه با عنوان "سوریه؛ تحولات و احتمالات" شرکت کنند که به گفته منابع بلندپایه سیاسی و امنیتی در تل آویو، هدف از آن گشودن کانال های تماس و هماهنگی و گفت وگو بین اسرائیلی ها و محافل نظامی و غیرنظامی در سوریه بود، اما این سفر به علت مخالفت دستگاهها امنیتی و محافل رسمی اسرائیل لغو شد.

این روزنامه به نقل از منابع یاد شده در تل آویو افزود: سفر افسران و ژنرال های سوری می توانست در مسکو اینگونه تفسیر شود که تل آویو با هدف به چالش کشیدن پوتین و تفاهم های اخیر تل آویو و مسکو در جریان سفر نتانیاهو به روسیه و دیدار با پوتین، مخالفان سوری را پذیرفته است.

پربیننده ترین خبرها