تفنگداران کلمبیایی با لباس ارتش سعودی در یمن

تفنگداران کلمبیایی با لباس ارتش سعودی در یمن
جمعه 1 آبان 1394 - 23:06

فرماندهی سعودی ائتلاف متجاوز به یمن، با نیروهای کلمبیایی متشکل از تعدادی افسر و نظامی برای شرکت در تجاوز به یمن و جنگ با ارتش این کشور و انصارالله قرارداد بست.

به گزارش پایگاه خبری العالم سرتیپ بازنشسته به نام خامی روث به رادیو محلی کلمبیا گفت: کهنه نظامیان ارتش کلمبیا برای جنگ در صفوف ائتلاف حمله به یمن به فرماندهی عربستان، عازم یمن می شوند.

به نوشته رأی الیوم، این سرتیپ بازنشسته فاش کرد؛ این اولین باری نیست که تفنگداران قدیمی ارتش کلمبیا رهسپار جنگ در مناطق درگیری می شوند، بلکه صدها تن از آنها در حال حاضر در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول فعالیت هستند.

روزنامه های کلمبیایی نیز از حرکت اولین دسته از این سربازان متشکل از 92 نفر به عدن با لباس نظامی عربستان برای حمله به ارتش یمن خبر دادند و تاکید کردند که بقیه نیز به آنها ملحق خواهند شد.

به نوشته روزنامه تیمبو، نظامیان کلمبیایی در کنار تفنگداران ائتلاف عربی از ملیتهای دیگر در حمله به صنعا شرکت خواهند کرد. این روزنامه افزود: این نظامیان بر اساس تجربه هایی که در جنگ های خیابانی و شهری به دست آورده اند، انتخاب شده اند.

گفتنی است ائتلاف عربی با وجود گذشت هفت ماه از اعلام جنگ به یمن و کشته و مجروح شدن بیش از 21 هزار یمنی و آواره شدن دهها هزار نفر نتوانسته اند تاکنون این جنگ را آنگونه که می خواهند به پایان برسانند.

 کلمبیا در شمالی ترین نقطۀ آمریکای جنوبی، یکی از دورترین نقاط جغرافیایی ممکن برای انتقال نیرو و تفنگدار به یمن و عربستان به شمار می آید.

پربیننده ترین خبرها