مسیحیان و زرتشتیان ایران در عزای حسینی(ع)+ویدیو

شنبه 2 آبان 1394 - 18:12

تهران،(العالم) ـ پیروان ادیان مختلف ایران در آیین سالروز شهادت امام حسین(ع) که نماد آزادگی و انسانیت برای تمام طوایف و مذاهب از جمله مسلمان و غیرمسلمان به شمار می آید، مشارکت می کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تیم خبری العالم هنگام ورود به یکی از مجالس عزاداری امام حسین(ع) در تهران، از حضور غیرمسلمانان ایرانی در این مجالس که از مناسبتهای ویژه مسلمانان به شمار می آید، غافلگیر شد.

یکی از شرکت کنندگان غیرمسلمان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) گفت که حسین بزرگ ترین شهید راه ارزشهای انسانی است؛ و بارزترین گواه بر صحت و صدق رسالت تمام انبیای سابق است. 

شهروند دیگری از ارامنه مسیحی نیز اظهار داشت که ما ارمنی ها بر این باوریم که حسین فقط برای مسلمانان نیست بلکه متعلق به تمام آزادگان جهان است.

یکی از زنان مسیحی تاکید کرد که ما مسیحیان، حسین علیه السلام را عمیقا درک کردیم و می دانیم که مسیح و حسین (صلوات الله علیهما) دو شخصیت الهی هستند و در یک مسیر گام برداشتند که مسیر نور ربانی و هدایت بشری و حرکت به سمت خدای عزوجل است.

شرکت کنندگان غیرمسلمان در مراسم عزاداری بر تناول غذاهای نذری در مجالس حسینی تاکید داشتند. یکی از این زنان تاکید کرد که من از طایفه زرتشتی ها هستم و هرسال به عشق حسین علیه السلام در مراسم شرکت می کنم و از غذاهای نذری می خورم.

شرکت غیرمسلمانان در مجالس حسینی ویژه مسلمانان در ایران نشان دهنده میزان انسجام و یکپارچگی میان مسلمانان و دیگر طوایف در ایران است که بر مشارکت در حزن و اندوه و شادی مسلمانان و نیز در دیگر مناسبتهای اجتماعی و سیاسی آنها تاکید می کنند.... و در آیین سالروز واقعه کربلا اقلیتهای مختلف در ایران در کنار یکدیگر حضور دارند تا منبع الهام بخش برای تمام ادیان آسمانی باشند.
10.24         FA

پربیننده ترین خبرها