به اتهام اخلال در اقتصاد؛

بازرگان سرشناس مصری بازداشت شد

بازرگان سرشناس مصری بازداشت شد
شنبه 2 آبان 1394 - 18:18

دادستانی مصر دستور بازداشت 15 روزه حسن مالک، بازرگان سرشناس عرصه اقتصادی و از رهبران گروه اخوان المسلمین، و چهار نفر دیگر را به اتهام زیان رساندن به اقتصاد این کشور صادر کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادستانی کل مصر جمعه شب تصمیم گرفت که حسن مالک را برای تحقیقات درباره پرونده اتهامات مطرح شده به وی و چهار نفر دیگر، به طور موقت 15 روز بازداشت کند. مالک و چهار نفر به اجرای نقشه گروه اخوان المسلمین برای زیان وارد کردن به اقتصاد ملی مصر از طریق جمع آوری ارزهای خارجی از بازار و قاچاق آن به خارج از کشور و تلاش برای تشدید بی ثباتی قیمت دلار متهم شده اند.

یک منبع حقوقی آگاه به این پرونده گفت: تحقیقات از مالک و سایر متهمان به مدت چند ساعت در داخل دادستانی عالی امنیت کشور ادامه یافت و اتهامات وارده به متهمان در جریان تحقیقات رد شده است.

وزارت کشور مصر در بیانیه ای پیشتر مالک و دیگران را به مدیریت نقشه جمع آوری ارزهای خارجی و قاچاق آن به خارج از مصر و تلاش برای تشدید بی ثباتی در قیمت ارز به منظور ریشه کن کردن تلاش های دولت برای تحقق ثبات اقتصادی متهم کرد.

وزارت کشور مصر روز پنجشنبه مالک، کرم عبدالوهاب عبدالعال عبدالجلیل و نجدت یحی احمد بیستونی صاحب دو شرکت صرافی و احمد محمد سعید ابوالمعاطی و فارس السید محمد عبد الجواد را بازداشت کرد. این درحالی است که عبدالرحمن سعودی بازرگان بارز مصری فراری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها