انتقاد صدر از اقدام ضد عاشورایی مقامات مصری

انتقاد صدر از اقدام ضد عاشورایی مقامات مصری
شنبه 2 آبان 1394 - 21:56

رهبر جریان صدر عراق از مسوولان مصری به دلیل بستن مسجد امام حسین (ع) در قاهره، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مقتدا صدر" این اقدام مسوولان مصری را شبیه اقدامات صهیونیست ها در بستن درهای بیت المقدس در برابر مسلمانان دانست.

رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: شتاب مسوولان مصری برای بستن مسجد موسوم به "رأس الحسین (ع)" در برابر محبان آن حضرت، آغازی بر پایان نظام حاکم بر این کشور خواهد بود، همان طور که این واقعه در عراق در دوره صدام حسین معدوم نیز رخ داد.

مقتدا صدر از شیوخ الازهر خواست تا مانع از اینگونه اقدامات در مصر شوند و افزود: این رفتار مقامات مصری در واقع به منزله دروازه‌ای است که از آن تروریسم به مصر بازمی‌گردد.

گفتنی است اداره اوقاف قاهره وابسته به وزارت اوقاف مصر روز پنجشنبه 30 مهر ماه ( 22 اکتبر) با صدور بیانیه ای درآستانه تاسوعا و عاشورای حسینی مسجد امام حسین (ع) در قاهره را بست.

اداره اوقاف قاهره با اعلام بسته شدن این مسجد تا پایان مراسم عاشورا، هشدار داد که با هرگونه اقدامی در برابر این دستور مقابله خواهد شد. این اداره دلیل بستن مسجد امام حسین (ع ) را جلوگیری از انجام مراسمی اعلام کرده است که در اسلام سندیت  ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها