حساسیت نیروهای بحرینی به شعار هیهات من الذله!

حساسیت نیروهای بحرینی به شعار هیهات من الذله!
يکشنبه 3 آبان 1394 - 11:32

العالم - نیروهای امنیتی بحرین به دنبال طرح شعار" هیهات من الذله " توسط عزاداران حسینی، به هیات عزاداری عاشورا در منطقه النویدرات در جنوب منامه حمله کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، صدها نفر در این هیات با شعار "لبیک یا حسین" حرکت خود را آغاز کردند و پرچم های قرمز و نماد قیام عاشورا را نیز به دست گرفته بودند.

شرکت کنندگان شعارهای "هیهات منا الذله " و "فقط در برابر خدا زانو می زنیم" سر می دادند.

روز شنبه روز دهم محرم و عاشورای حسینی بود و امام حسین علیه السلام در سال 61 هجری در چنین روزی به شهادت رسیدند، شیعیان بحرینی نیز در این روز برای ابراز اندوه و سوگواری این ماتم بزرگ در قالب دسته های عزاداری به خیابانها می آیند.

گفتنی است درگیریهایی نیز در روستایی که عبدالوهاب حسین اولین راهپیمایی های انقلاب 14 فوریه 2011 را از آنجا رهبری کرد، درگرفت.

گفتنی است وی پیش از اینکه معترضان جایگاهی در اطراف میدان لولوه در مرکز منامه را به خود اختصاص دهند، اولین راهپیمایی های انقلاب 14 فوریه 2011 را در روستایی هدایت کرد.

شرکت کنندگان در هیات عزاداری امام حسین (ع) نیز هر ساله به قدردانی از جانفشانی وی می پردازند و برای ابراز وفاداری به او در یکی از خیابانهای موازی منزلش هیات عزاداری خود را به حرکت درآورند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن این هیات عزاداری از گازهای اشک آور، گلوله های ساچمه ای و گلوله های پلاستیکی استفاده کرده و برای جلوگیری از گسترش حرکت آنها، خیابانهای منطقه را بستند.

پربیننده ترین خبرها