اردوغان: به کردها اجازه تسلط به شمال سوریه نمی دهیم

اردوغان: به کردها اجازه تسلط به شمال سوریه نمی دهیم
يکشنبه 3 آبان 1394 - 11:43

العالم - رییس‌جمهوری ترکیه با متهم کردن گروه‌های کرد به تلاش برای تسلط بر شمال سوریه، گفت: آنکارا اجازه نمی‌دهد کردها شمال سوریه را به تسلط خود در آورند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در جنوب‌ شرق ترکیه از تغییر شهر تل ابیض سوریه به نظام اداری خودمختاری کردها که هفته پیش صورت گرفت انتقاد کرد و افزود: آنچه آنها می‌خواهند این است که تمام شمال سوریه را تصرف کنند. ما تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد که شمال سوریه قربانی طرح آنها شود چرا که این مساله تهدیدی برای ماست و ما به عنوان ترکیه ممکن نیست که به این تهدید "آری" بگوییم.

ترکیه از موفقیت های میدانی کردها دردرگیریهای سوریه، به خاطر این که مبادا سبب ایجاد گرایش های جدایی طلبانه در بین کردهای ترکیه شود، احساس نگرانی می کند.

شهر تل‌ابیض در مرز با ترکیه، ماه ژوئن از سوی نیروهای شبه‌نظامی کرد سوریه و با کمک حملات هوایی تحت امر آمریکا از داعش پس گرفته شد. هفته گذشته یک شورای رهبری محلی اعلام کرد که این منطقه بخشی از دولت خودمختار کردهاست. کردهای سوریه سه منطقه خودمختار موسوم به "کانتون" را از آغاز جنگ داخلی در سال 2011 در سوریه، در مناطق شمالی سوریه تشکیل داده‌اند. با این حال آنها گمانه‌زنی درباره تشکیل کشور خودشان را رد می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها