نگرانی آل خلیفه از عکس های شیخ سلمان در منامه

نگرانی آل خلیفه از عکس های شیخ سلمان در منامه
يکشنبه 3 آبان 1394 - 12:57

العالم - آویختن عکس های شیخ علی سلمان دبیر کل زندانی جمعیت الوفاق در مناطق مختلف شهر منامه پایتخت بحرین ، ناخرسندی مسئولان امنیتی آل خلیفه را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه " مرآه البحرین "، هزاران نفر از مسلمانان شیعه ضمن شرکت در مراسم عاشورای حسینی در قالب هیات های عزاداری در منامه پایتخت بحرین، عکس ها و تصاویری از شیخ علی سلمان و آیت الله شیخ عیسی قاسم را در مکان های مختلف آویخته بودند که در کنار آنها عبارت" هیهات من الذله" نوشته شده بود.

وزارت کشور بحرین با اخطار به برخی از فعالان بحرینی ازآن ها خواسته بود که این عکس ها را بردارند.

شیخ " علی سلمان "دبیر کل جمعیت الوفاق سال گذشته همزمان با ایام محرم به دلایل امنیتی به نیابت شیخ عیسی وی در آیین ها و نماز حاضر شده و به ایراد خطبه پرداخته بود.

امسال درغیاب شیخ علی سلمان و زندانی شدن او، شيخ " محمود العالی " روحانی شیعه به عنوان خطیب شب دهم ماه محرم به ایراد سخنرانی پرداخت. آیت الله شیخ عیسی قاسم این خطبه مهم را که اغلب دربردارنده مواضع سیاسی بود، ایراد می کرد اما بیمار ی وی امسال مانع از ایراد خطبه شد و این دومین سال است که شیخ قاسم نمی تواند به ایراد خطبه شب دهم ماه محرم بپردازد.

العالی در سخنان خود حمله به نمادهای عاشورایی از سوی افراد وابسته به سرویس های امنیتی رژیم آل خلیفه را محکوم کرد و این اقدام ها را در راستای سیاست انتقام جویی سیاسی و تحریک احساسات مردم دانست.

وی اظهار کرد که برافراشتن و آویختن پرچم ها و پارچه نوشته ها و پارچه های سیاه رنگ برای عزاداری و سخنان امام حسین (ع) ، اقدامی قانونی است و اهالی بحرین از قدیم الایام به آن مبادرت می ورزیدند.

وی افزود که وزارت مربوطه باید اقدام های سرویس های امنیتی را متوقف و عاملان تعرض به نمادهای عاشورایی را تحت پیگرد قرار دهد.

به گفته وی ، توجیه های وزارت کشور بحرین برای اینگونه اقدام ها ، غیرقابل قبول و غیرواقعی است.

العالی بر لزوم خارج کردن بحرین از بحران سیاسی که کشور از پنج سال پیش با آن مواجه بوده است، تاکید کرد.

وی گفت خروج از بحران از طریق گفتگوی جدی و آشکار با گروه های مخالف به منظور دستیابی به راه حل و تحقق خواسته های اصلاح طلبانه امکان پذیر است.

وی بیان کردکه سیاست های سرکوبگرانه، سیاستی بیهوده است که تنها حاصل آن ویرانی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها