روزانه 2 فلسطینی در انتفاضه شهید می شوند

روزانه 2 فلسطینی در انتفاضه شهید می شوند
يکشنبه 3 آبان 1394 - 14:27

العالم - وزارت بهداشت فلسطین گزارش کرد که از آغاز انتفاضه قدس در کرانه باختری و باریکه غزه در ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون روزانه 2 فلسطینی به دست صهیونیست ها شهید و 200 نفر مجروح شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این وزارتخانه درگزارشی افزود: از آغاز انتفاضه قدس از اوایل ماه اکتبر جاری در کرانه باختری و باریکه غزه، 57 فلسطینی شهید شده اند که در میان آنها 13 کودک، یک زن باردار و یک اسیر فلسطینی هم که قربانی بی توجهی پزشکی مدیریت بیمارستان صهیونیستی سوروکا شد، دیده می شود.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 22.8 درصد از شهدا را کودکان تشکیل می دهند و 39 نفر از کل شهدا اهل کرانه باختری و قدس، 17 نفر اهل باریکه غزه و یک نفر اهل منطقه حوره در نقب واقع در فلسطین اشغالی هستند.

این آمارها میانگین شهادت و زخمی شدن فلسطینیان در جریان انتفاضه قدس را که از اول اکتبر آغاز شده است، یک شهید در هر 10 ساعت و به عبارت دیگر 2 شهید در هر روز اعلام کرده و درباره مجروحان نیز آورده است که در هر ساعت نزدیک به 10 نفر و در هر شبانه روز نزدیک به 200 فلسطینی در جریان درگیری های انتفاضه قدس زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین آمار مجروحان انتفاضه قدس را نزدیک به 2 هزار نفر اعلام کرده است که شامل زخمی شدن با گلوله جنگی، گلوله مشقی، ضرب و شتم شدید و سوختگی می شود و هر دو منطقه کرانه باختری و باریکه غزه را شامل می شود.

در میان این مجروحان 450 زن و کودک دیده می شوند و علاوه بر این، بیش از 4 هزار فلسطینی هم در نتیجه استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند.

گفتنی است که آخرین شهید انتفاضه قدس تا این لحظه "خلیل حسن ابو عبید" (25 ساله) است که شبنه شب گذشته در نتیجه جراحات وارده در جریان درگیری های جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در شرق اردوگاه بریج واقع در وسط نوار غزه به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها