عريقات: برای نابودی داعش، باتلاق اشغالگری خشکانده شود

عريقات: برای نابودی داعش، باتلاق اشغالگری خشکانده شود
دوشنبه 4 آبان 1394 - 14:54

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین خواستار خشکاندن باتلاق اشغالگری اسرائیل به منظور پاکسازی منطقه از وجود گروههای تروریستی از جمله داعش شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه القدس العربی به نقل از صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفت: کسانی که تمایل به پاکسازی منطقه از وجود داعش و گروههای افراطی و تندرو را  دارند، باید در آغاز باتلاق اشغالگری اسرائیل را بخشکانند.

صائب عریقات در کنفرانس مطبوعاتی در مرکز اطلاع رسانی سفارت فلسطین در قاهره از موضع اردن، مصر و همه کشورهای عربی و تلاشهای دیپلماتیک و رسمی آنان برای پایان دادن به موارد نقض حقوق ملت فلسطین در محافل مختلف رسمی قدردانی کرد.

عریقات با اشاره به جنایتهای رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین از سوزاندن کودکان و شیرخواره های فلسطینی در منازلشان در کرانه باختری گرفته تا تیراندازی به باغداران زیتون و حمایت از حملات شهرک نشینان به فلسطینی ها تاکید کرد: اسرائیل به تنهایی مسؤول نتایج ادامه تجاوزگری به کرانه باختری، قدس و نوار غزه است.

وی افزود: من از نبیل العربی خواستم تا کمیته عربی که کنفرانس اخیر شرم الشیخ مصر آن را تشکیل داد، در زمینه پیگیری فعالیتهای بین المللی برای حمایت از تحرکات و درخواستهای فلسطین در شورای امنیت نقش بیشتری داشته باشد. 5 پرونده مستند با صدا و تصویر درباره جنایت های اخیر رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین به جان کری وزیر خارجه آمریکا ارائه شد تا از این طریق جامعه بین المللی از واقعیت آنچه در جریان است، آگاه شود.

عریقات با اشاره اعدام های میدانی، مجازاتهای گروهی، پاکسازی قومی فلسطینی ها برای یهودی سازی بیشتر قدس و مصادره اراضی و ایجاد شهرک های صهیونیست نشین گفت: اسرائیل در فلسطین جنایت های جنگی مرتکب می شود.

پربیننده ترین خبرها