پاکسازی بخش‌های وسیعی از جاده‌های حومه حلب +ویدیو

دوشنبه 4 آبان 1394 - 21:39

حلب(العالم) ـ ارتش سوریه کنترل بخشهایی از جاده حلب میان خناصر و اثریا را به دست گرفت و جاده میان دو منطقه شیخ هلال و اثریا در جنوب شرق حلب را پاکسازی کرد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عملیات نظامی ارتش سوریه در حومه جنوبی و شرقی حلب همچنان ادامه دارد و درگیریهایی در اطرف منطقه المفلسه و شیخ احمد برای رفع محاصره از فرودگاه نظامی کویرس صورت می گیرد و همزمان با آن نیروهای ارتش سوریه، حمله عناصر مسلح به محور بلاط و تل ریمان در ریف شرقی حلب را به شکست کشانیدند.

محمد کمال الجفا تحلیلگر مسایل سیاسی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: آنها سعی داشتند با حملات گسترده خود، مراکز کنترل ارتش سوریه را غافلگیر کنند؛ اما ارتش برای حفظ سلامت و امنیت غیرنظامیان جاده را قطع کرده و با ارسال تجهیزات گسترده، بخشهای وسیعی از جاده بین المللی حلب را پاکسازی کرد.

نوعی سردرگمی بر گروههای مسلح حاکم شد و آنان برای حمله به جاده حلب از طریق اثریا و خناصر به هماهنگی با یکدیگر روی آوردند؛ گروههای مسلح با نفوذ به جاده به کاشت مین های متعدد پرداختند و ابتدا یک  خودروی بمب گذاری شده در کنار یکی از پست های نظامی را منفجر کردند.

ارتش سوریه سریعا برای به دست گرفتن زمام امور اقدام کرد و با یک عملیاتی جاده میان دو منطقه شیخ هلال و اثریا را پاکسازی کرد و کنترل بخشهایی به وسعت 15 کیلومتر در جاده منتهی به حلب میان اثریا و خناصر را به دست گرفت.

یکی از فرماندهاین ارتش سوریه به شبکه خبری العالم گفت که نیروهای ما دو خودروی بمب گذاری شده در محور صبوره ـ اثریا را خنثی کردند.

یک منبع نظامی سوری به شبکه العالم تصریح کرد که یکی از این خودروها 4 تن مواد منفجره و دیگری 8 تن مواد منفجره حمل می کردند.

جاده خناصر شاهرگ حیاتی برای شهر حلب به شمار می آید و کنترل آن از سوی گروههای مسلح اهرم فشاری علیه دولت سوریه برای متوقف کردن عملیات خود در ریف جنوبی و شرقی حلب بود.

A.D-26-14:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها