نقشه شوم اسراییل برای غصب الاقصی فاش شد

نقشه شوم اسراییل برای غصب الاقصی فاش شد
سه شنبه 5 آبان 1394 - 22:05

العالم - هنوز چند روزی از توافق اردن و اسرائیل درباره اداره مسجد الاقصی نگذشته است که این رژیم اشغالگر قدس نقشه های خود را برای نقض این توافق فاش کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تزیپی حوتوولی معاون وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام کرد: ما نَه تنها به اسرائیلی ها اجازه خواهیم داد که وارد مسجد الاقصی شوند بلکه پرچم اسرائیل را بر فراز این مسجد برافراشته خواهیم کرد .

حوتوولی در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون اسرائیل گفت: معبد هیکل ( تپۀ زیر مسجد الاقصی) بخشی از اسرائیل است و مقدس ترین مکان برای اسرائیلی ها محسوب می شود که مسلمانان هیچ حقی در آن ندارند.

ساموئل بِرکوویچ برجسته ترین کارشناس امور اماکن مقدس یهودیان نیز در نامه ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که ورود اسرائیلی ها به مسجد الاقصی باعث بدتر شدن اوضاع قدس و کرانه باختری رود اردن خواهد شد.

برکوویچ در نامه اش نوشته است: هر چند اردن با ورود اسرائیلی ها به مسجد الاقصی موافقت کرده است، ولی ورود آنها به مسجد الاقصی باعث تشدید ناآرامی های قدس و کرانه باختری رود اردن خواهد شد.

یهودا گلیک یکی از افراطی ترین اسرائیلی ها نیز اعلام کرد: توافق اسرائیل و اردن به یهودیان اجازه داده است که وارد مسجد الاقصی بشوند و کشورهای عربی نیز از این توافق حمایت کرده اند.

گلیک افزود: طبق این توافق، ورود هزاران یهودی به مسجد الاقصی نباید باعث اعتراض فلسطینی ها شود و اردن باید مانع هر گونه اعتراض فلسطینی ها در قبال ورود یهودی ها به مسجد الاقصی شود.

وی گفت: یهودیان مراسم مذهبی خاص خود را در مسجد الاقصی برگزار خواهند کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز 24 اکتبر اعلام کرد که اردن و اسرائیل درباره نمازخواندن فلسطینی ها در مسجد الاقصی و ورود اسرائیلی ها به این مسجد توافق کرده اند.

پربیننده ترین خبرها