بیمارستانهای یمن قربانی بی رحمی آل سعود + فیلم

چهارشنبه 6 آبان 1394 - 11:51

ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان سعودی از هفت ماه پیش حملات همه جانبه علیه مردم و تاسیسات زیربنایی یمن را آغاز کرد؛ به گونه ای که حتی به مراکز درمانی، بیمارستانها و بیماران یمنی نیز رحم نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیمارستان منطقه حیدان در استان صعده در شمال یمن که نیمه شب گذشته هدف حمله هوایی متجاوزان سعودی قرار گرفت؛ توسط سازمان پزشکان بدون مرز اداره می شد. این نهاد بین المللی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر تایید این خبراعلام کرد: بیماران و کادر پزشکی بیمارستان در اثر حمله مجروح شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از حسن بوسنین نماینده پزشکان بدون مرز در یمن اعلام کرد: بیمارستان تحت مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز در منطقه حیدان در استان صعده چندبار هدف حمله هوایی واقع شده است که در نخستین حمله، اتاق عمل آسیب دید اما خوشبختانه اتاق خالی بود. حمله هوایی بعدی نیز به بخش زنان و زایمان صورت گرفت اما کسی آسیب ندید و کادر پزشکی موفق به فرار شدند.

وی با اشاره به این که سازمان پزشکان بدون مرز از دو هفته قبل تمام مراکز فعالیت خود را به ائتلاف سعودی اعلام کرده بود، گفت: حمله به این بیمارستان ها جنایت جنگی است.

خبرگزاری رسمی یمن "سبا" نیز به نقل از رئیس بیمارستان حیدان اعلام کرد: حملات هوایی عربستان باعث تخریب کامل یک بیمارستان به همراه تجهیزات آن شده است.

اگرچه احمد عسیری سخنگوی ائتلاف متجاوزان به یمن به سرکردگی عربستان همانند همیشه حمله به بیمارستان را انکار کرد اما بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن این حمله، تحقیقات سریع و جدی را در این زمینه خواستار شد و طرف های درگیر در یمن را به توقف فوری جنگ دعوت کرد.

شبکه خبری المسیره یمن نیز از کشته شدن تعدادی از کادر پزشکی از جمله یاسر وثاب رئیس بیمارستان حرض در حملات هوایی جنگنده های سعودی به یک ایست و بازرسی در حدفاصل شهرکهای عبس و حرض در استان حجه در شمال غرب یمن خبر داد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها