دست و پنجه نرم کردن با مرگ به خاطر اهدای عضو!

دست و پنجه نرم کردن با مرگ به خاطر اهدای عضو!
چهارشنبه 6 آبان 1394 - 14:13

یک جوان مصری که داوطلب شده بود تا بخشی از کبد خود را به پدرزنش اهدا کند، به ویروس هپاتیت سی مبتلا شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جوان مصری به سایت الیوم السابع گفت: بیمارستان تخصصی عین الشمس به دلیل کوتاهی در حین عمل جراحی این ویروس را به من منتقل کرد .

این بیمار گفت: من از اهدای کبد خود به پدرهمسرم برای نجات وی از مرگ  پشیمان نیستم، اما به دلیل ابتلا به ویروس سی ناشی از سهل انگاری پزشکی در هنگام عمل جراحی مورد ظلم قرار گفتم و شغل و سلامتی خود را از دست داده ام .

این مشکل جوانی از استان الشرقیه است که برای نجات پدر خانمش اقدام به اهدای کبد خود کرد، اما به دلیل آلودگی و سهل انگاری کادر اتاق عمل بیمارستان تخصصی عین شمس ، مبتلا به ویروس هپاتیت سی شد.

احمد ابراهیم عبدالخالق 36 ساله از مرکز منطقه ابوکبیر در استان الشرقیه گفت : من در یکی از کشورهای عربی حسابدار بودم و ندای وجدان مرا واداشت تا بخشی از کبد خود را به پدرخانمم اهدا کنم بنابراین از محل کارم مرخصی گرفتم تا برای انجام عمل جراحی خود را آماده کرده و آزمایش های لازم پزشکی را انجام دهم  که همه آزمایشها نیز تاکید بر سلامتی من داشت و هیچ منعی برای اهدا وجود نداشت؛ عمل همان موقع با موفقیت انجام شد و منطقی بود کمتر از یک ماه پس ازعمل به کارهای  روزانه خود بپردازم اما پس ا زمدتی  حالم رو به وخامت نهاد، تصور کردم شاید تبعات عمل جراحی باشد پس از مدتی برای انجام آزمایش های پزشکی مراجعه کردم که نتایج بیانگر ابتلای من به هپاتیت سی بود ، کشوری که در آنجا نیز کار می کردم دیگر قبول نکرد بدانجا بازگردم و گذرنامه ام را باطل کرد.

احمد، بیمارستان تخصصی عین شمس را  به سهل انگاری و دلیل ابتلایش به هپاتیت سی متهم می کند.
وی افزود: آزمایشهای بیمارستان و شماری از مراکز پزشکی تخصصی بر سلامتی من صحه گذاشتند اما بر اساس گزارش پزشکی قانونی و تحقیقات اداره اگاهی ،هنگام عمل جراحی به این ویروس مبتلا شدم .
وی تاکید کرد: یکی از دلائل من نیز ابتلای دو داوطلب دیگر به این ویروس بود که همان روز عمل جراحی من، آنان نیز عمل داشتند.

وی دادخواستی به واحد شکایت الوایلی ارائه داد و با امضای بخش معاینه پزشکی قانون به پزشکی قانونی ارجاع داده شد .
این گزارش حاکی است  ابتلای وی به ویروس هپاتیت سی طی بستری شدن  در بیمارستان تخصصی عین شمس از تاریخ 5/1/2015تا 26/01/2013  در نتیجه سهل انگاری کادر پزشکی و پزشک  ناظر بر درمان وی از زمان ورود به بیمارستان ت خروج از آن است.
تحقیقات اداره آگاهی درباره این حادثه نیز اثبات کرده مسؤولیت  کامل این حادثه بر عهده پزشک معالج  است که سهل انگاری کرده است این تحقیقات با دلائل دیگر همه اتهامات وارد را ثابت میکند.

وی افزود: زندگیم خراب شده و شغلم را که حسابدار یک شرکت بزرگ بودم و درآمد زیادی نیز داشتم هم اکنون پس از ابتلا به این ویروس از دست داده ام. هم اکنون و پس از ابتلا به این بیماری علیرغم بی خطر  بودن ویروس شرایط شغلی خود را از دست داده و فرصت شغلی مناسبی نیز برایم وجود ندارد و وظایف خانوادگی و مسئولیت دو کودک که یکی از آنان  دوم دبستان است،نیز بر دوشم سنگینی می کند.

احمد از دادستانی خواست هرچه سریعتر تحقیقات را آغاز کرده و کمیته بی طرفی برای بررسی وضعیتش تشکیل دهد.
وی گفت: پیش از این دادستانی کمیته ای  تشکیل داده بود که البته در بی طرفی آن تردید وجود دارد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها