سازمان ملل: 13میلیون سوری نیاز به کمک دارند

سازمان ملل: 13میلیون سوری نیاز به کمک دارند
چهارشنبه 6 آبان 1394 - 14:18

رئیس بخش امور بشردوستانه سازمان ملل از نیاز شدید بیش از 13 میلیون شهروند سوری از جمله 6 میلیون کودک به کمک های انسانی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "استیون اوبراین" رئیس بخش امور بشردوستانه سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت سوریه گفت: شکست طرفها در سوریه برای پایبندی به ساده ترین قواعد و قوانین بشردوستانه بین المللی و حقوق بشر سطح مشکلات و ناامیدی مردم سوریه را به شدت افزایش داده است.

وی افزود: حدود 13 میلیون و پانصد هزار نفر از جمله 6 میلیون کودک سوری به نوعی به حمایت و کمک های بشر دوستانه در مناطق مختلف این کشور نیاز دارند.

اوبراین، گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره سوریه را به شورای امنیت ارایه کرد که این گزارش، به تشریح بی توجهی طرف های ذیربط در بحران سوریه به قطعنامه 2139 شورای امنیت و حداقل تعهدات آنها براساس قوانین بین المللی پرداخته است.

شورای امنیت در فوریه سال گذشته قطعنامه 2139 را تصویب کرد که هرگونه خشونت را محکوم و همه گروههای درگیر را به همکاری برای شکستن محاصره مناطق مسکونی از جمله حلب، دمشق، ریف دمشق و حمص تشویق می کند.

به گفته اوبراین، در گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره سوریه آمده است که گروههای درگیر هنوز از محاصره به عنوان سلاح در جنگ سوریه استفاده می کنند.

سازمان ملل متحد در این گزارش شمار ساکنان در مناطق محاصره شده سوریه را  400 هزار نفر برآورد می کند که 200 هزار نفر از آنان در شهر دیر الزور از سوی گروه تروریستی داعش در محاصره قرار دارند.
در محاصره به سرمی برند.

گروه تروریستی داعش از بیش از هشت ماه پیش برخی مناطق شهر دیر الزور را محاصره کرده است و اهالی این مناطق شرایط انسانی دشواری را می گذرانند و برخی کودکان به خاطر کمبود غذا و دارو فوت کرده اند.

در همین حال، "امین عواد" مدیر بخش خاورمیانه در کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل جمعه گذشته گفت: شمار آوارگان در داخل اراضی سوریه شاید به دلیل پناه بردن شماری از آنان به اروپا، از 7 میلیون و 600 هزار به 6 میلیون و سیصد هزار نفر کاهش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها