اسکان پناهجویان آواره در جنگهای سوئد

اسکان پناهجویان آواره در جنگهای سوئد
چهارشنبه 6 آبان 1394 - 15:07

پناهندگان آواره سوری و عراقی که دو روز قبل از آلمان به سوئد منتقل شدند، از اسکان خود در یک محل دور افتاده در میان جنگی مملو از "خرس و گرگ" خبر دادند و خواهان تغییر مکان خود یا بازگشت به آلمان شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حدود 60 پناهنده سوری و عراقی که دو روز قبل از آلمان به سوئد منتقل شدند، با اشاره به اینکه محل اسکان آنان بسیار دورافتاده است، از اتوبوس پیاده نشدند و تعدادی از آنها نیز خواهان بازگشت به آلمان شدند.

این پناهندگان یکشنبه شب از آلمان وارد "لیمیدسفورسن" در غرب سوئد و نزدیک مرز نروژ شدند که روستای کوچکی با خانه های چوبی است. قرار بود آنها در این مکان منتظر بررسی درخواست پناهندگی خود باشند، اما 20 تن از آنها گفتند که وسط جنگلی پر از خرس و گرگ رها شده اند که دهها کیلومتر از اولین شهر فاصله دارد.

پناهندگان خواستند که به شهری بزرگ منتقل و یا به آلمان بازگردانده شوند زیرا به آنها گفته شده که قرار است بعد از دریافت پناهندگی، در همان منطقه دورافتاده زندگی کنند.

این پناهندگان گفتند: زندگی در این مکان، غیرممکن است بویژه که در بین آنها یک زن باردار وجود دارد و منطقه نیز علاوه بر سرمای شدید، از ساده ترین نیازهای زندگی مانند فروشگاه و درمانگاه بسیار دور است.

گونا گروفالدس مسؤول پناهندگان در سوئد در واکنش به این اظهارات گفت که جایگزین دیگری ندارد و این تنها جایی است که می تواند به پناهندگان ارائه دهد. وی خاطرنشان کرد که گفت و گو تا سه شنبه شب با 15 نفر دیگر از پناهندگان ادامه دارد.

سوئد از جمله کشورهای اروپایی است که بیشترین میزان جذب پناهنده را دارد و پیش بینی می شود بین 140 تا 190 هزار نفر در سال جاری به این کشور پناهنده شوند که در این صورت، جمعیت آن به 10 میلیون نفر خواهد رسید. البته شرایط زندگی در فصل زمستان در این کشور اسکاندیناوی بزرگ ترین مشکل برای کسانی است که از کشورهای نسبتا گرم آمده اند.

همزمان با افزایش تعداد درخواست های پناهندگی در سال جاری به بیش از دو میلیون نفر، حرف و سخن درباره هزینه اقتصادی پناهندگان نیز بیشتر می شود. دولت انگلیس گفت که سالانه حدود 24 هزار پوند برای هر پناهنده هزینه می کند و این رقم، در دانمارک و کشورهای اسکاندیناوی بیشتر خواهد بود.

بیش از 670 هزار مهاجر به سمت اروپا سرازیر شده اند که بیشتر آنها، پناهندگانی هستند که از جنگ در سوریه، عراق و افغانستان گریخته و امیدوارند خود را  به آلمان و کشورهای شمال اروپا برسانند که این موضوع تبعات اقتصادی خود را برای قاره پیر به همراه خواهد داشت.

در همین حال، مراکز اسکان پناهندگان در سوئد بارها طعمه حریق شده است که طبق گزارش محققان، این آتش سوزی ها عمدی بوده است. از آغاز ژانویه 2014 میلادی، حدود 15 آتش سوزی در مراکز اسکان پناهندگان در سوئد رخ داده و خسارت های هنگفتی به آنها وارد آورده است.

آخرین آتش سوزی یکشنبه شب در شهر مونکیدال با 10 هزار جمعیت در جنوب غرب سوئد رخ داد که به سکوت و آرامش معروف است.

در این حادثه به هیچ یک از پناهندگان آسیب جدی نرسید و تعدادی از آنها بر اثر دود ناشی از آتش دچار حالت خفگی شدند که محل اسکان آنها به سرعت تغییر داده شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها