حمایت حزب الله و جبهه دموکراتیک از انتفاضه قدس

حمایت حزب الله و جبهه دموکراتیک از انتفاضه قدس
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 12:17

العالم - معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با هیاتی از فرماندهی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، از انتفاضه ملت فلسطین ستایش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیدار شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان و هیات جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به ریاست فهد سلیمان معاون دبیر کل جبهه دموکراتیک با حضور حاج  حسن حب الله مسئول پرونده فلسطین و معاونش شیخ عطاالله حمود صورت گرفت. در این دیدار آخرین تحولات عرصه فلسطین و جهان عرب بررسی شد.

هیات جبهه دموکراتیک بر حمایت از گزینه مقاومت و وحدت ملی با توجه به تجاوزگری روزانه دشمن صهیونیستی و کشتار، بازداشت و سوزاندن شهروندان فلسطینی بیگناه تاکید کرد؛ زیرا آن را کوتاه ترین راه برای پایان دادن به اشغالگری و شهرک سازی و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان دانست.

دو طرف با ستایش از انتفاضه قهرمانانه ملت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر، سکوت بین المللی در قبال اقدام های شهرک نشینان صهیونیست در قدس و کرانه باختری و مناطق اشغالی سال 48 و یهودی سازی رژیم اسرائیل در مسجد الاقصی و محله ها، روستاها و شهرهای فلسطینی و مصادره املاک باقیمانده و زمینها با کمک و حمایت آمریکا را محکوم کردند. دوطرف همچنین سکوت آشکار جهان عرب در قبال دشمن صهیونیستی که تمام ارزشهای انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشت، محکوم کردند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مساله فلسطین، مساله اصلی در درگیریهای موجود در منطقه خواه تحت عنوان "خاورمیانه جدید" یا "مقابله با مقاومت" و یا سخن گفتن از تقویت توان "اسراییل" در منطقه است. وی خواستار بکارگیری تمام تلاشها برای حفظ وحدت و پایان دادن به دودستگی میان فتح و حماس و تقویت مصالحه در بین فلسطینی ها شد زیرا بازتاب مثبتی بر داخل فلسطین دارد.

شیخ نعیم قاسم گفت: ایستادگی و مقاومت مردم ما در مقابل تجاوزگری دشمن صهیونیستی، تاکیدی بر درستی گزینه مقاومت برای آزادی سرزمینهای اشغالی و شکست دشمن اشغالگر است.

پربیننده ترین خبرها