قتل خاموش زندانیان سیاسی مصر

قتل خاموش زندانیان سیاسی مصر
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 12:45

العالم - با مرگ یک زندانی سیاسی بیمار به نام محمد سعید سپیده دم در زندان به شدت محافظت شده العقرب واقع در جنوب قاهره، تعداد تلفات زندان های مصر به دلیل عدم رسیدگی پزشکی به 38 نفر رسید.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از القدس العربی ، محمد سعید به عضویت در گروهی که در رسانه ها به عنوان "یاران بیت المقدس" شناخته شده است، متهم شده بود.

یکی از نزدیکان محمد سعید که خواست نامش فاش نشود، ضمن اعلام این مطلب افزود: او از نارسایی کبد و بیماری واریس مری و آسیت رنج می برد و نمی توانست به تنهایی قضای حاجت کند.

وی گفت: فرد متوفی متاهل بود و هفت فرزند داشت. او در داخل زندان بارها درخواست معالجه کرد اما درخواستش با مخالفت روبرو شد تا آنکه حال عمومی او رو به وخامت گذاشت و در اثر بیماری جان داد.

این فرد نزدیک به محمد سعید توضیح داد: محمد سعید به ابوخالد شهرت داشت و ساکن محله المطریه در استان قاهره بود و 47 سال داشت. 

این گزارش به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه حاکیست، مقام های مصری 200 نفر را در قالب پرونده ای که در رسانه ها به پرونده "سازمان یاران بیت المقدس" مشهور شده است، به انجام 51 عملیات تروریستی در مصر از جمله کشتن 40 تن از افراد پلیس و 15 شهروند و زخمی کردن 348 نفر پس از سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهور مصر توسط ارتش متهم می کنند.

مقام های مصر تاکنون هیچ بیانیه رسمی که دال بر درگذشت یک زندان سیاسی باشد، منتشر نکرده اند.

شایان ذکر است که ظرف بیش از دو سال گذشته، یعنی از 3 ژوئیه 2013 تا 13 اوت ماه جاری میلادی، 37 تن از مخالفان سیاسی حاکمان کنونی مصر در نتیجه سهل انگاری پزشکی در 17 زندان و بازداشتگاه پلیس جان خود را از دست داده اند.

برخی از بستگان افراد متوفی، وکلا و گزارشهای حقوقی علت مرگ بازداشت شدگن را عدم رسیدگی پزشکی و مخالفت مقامات امنیتی با قرار دادن دارو در اختیار آنها دانسته اند.

حکومت مصر همواره این اتهام را رد کرده و گفته است که بخش زندانهای وزارت کشور با تمامی زندانیان براساس قوانین حقوق بشر برخورد می کند.

نهادهای امنیتی مصر معمولا اتهام ها نسبت داده شده از سوی مخالفان به مقامات مصری در خصوص سهل انگاری پزشکی را مردود دانسته و گفته اند که در داخل بخش های اداره پلیس و زندانها، تمامی نیازهای موردنیاز زندانیان را برآورده می کنند.

پربیننده ترین خبرها