هلاکت دهها مزدور سعودی در یمن

پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 14:55

یمن (العالم) - پس از فروپاشی صفوف مزدوران سعودی در شهر تعز که منجر به کشته شدن تعدادی از آنها و قطع خطوط پشتیبانی زمینی شد ، عربستان با استفاده از بالگرد در صدد تحکیم بنیه نظامی آنها برآمد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، منابعی از شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن تاکید کردند: هواپیماهای سعودی مقدار زیادی تسلیحات بسیار پیشرفته برای مزدوران خود در جنوب شهر تعز فروریختند.

نیروهای مشترک یمن ظرف چند روز گذشته به شدت در این شهر با تروریست ها درگیر شدند و تلفات جانی و مادی بسیار سنگینی بر آنها وارد کردند.

از سوی دیگر نبرد میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از یک سو و عناصر متجاوز و همپیمانان شان از سوی دیگر در مناطق جبل هیلان در استان مأرب از سر گرفته شد.

در این نبرد سنگین که از سه محور انجام گرفت، دهها تن از عناصر متجاوز و تروریست های وابسته به آنها در منطقه راهبردی جبل هیلان  کشته شده و یا زخمی شدند.

آمار دقیقی از تلفات مزدوران عربستان دراین منطقه ارائه نشده است.

در همین راستا یک مقام نظامی یمن در استان مأرب گفت: ارتش و کمیته های مردمی توانستند تلاشهای متعدد عناصر متجاوز جهت دور زدن اردوگاه نظامی کوفل و پیشروی به سوی برخی از مواضع در منطقه الجدعان را ناکام بگذارند.

جنگنده های سعودی در حملات انتقامجویانه خود شمار بسیاری از غیرنظامیان را به خاک و خون کشیدند.

منابع یمنی گفتند: در حمله جنگنده های سعودی به اتوبوس یکی از شهروندان یمنی در منطقه المغسل در شهر مجز در استان صعده 12 غیرنظامی از جمله چند زن و کودک به شهادت رسیدند.

جنگنده های سعودی همچنین در صنعا در دو حمله مجلس عزاداری زنانه در روستای بشار در منطقه خولان الطیال را هدف قرار دادند که در اثر آن شمار بسیاری از مردم بی دفاع کشته و زخمی شدند.

نیروی هوایی رژیم سعودی همچنین به حملات خود علیه استانهای تعز و مأرب و تعدادی از شهرها و استانهای یمن ادامه داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها