سرنوشت سیاه چچنی‌های داعش

سرنوشت سیاه چچنی‌های داعش
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 17:25

داعش صدها عضو چچنی خود را پیش از فرار اعدام کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش بیش از 200 چچنی و تعدادی از اتباع کشورهای آسیای میانه را در 3 ماه گذشته به علت جداشدن از این گروه تروریستی اعدام کرده است .
سایت روسیا الیوم روز پنجشنبه به نقل از یکی از فرماندهان جداشده از داعش بدون ذکر نام وی تأکید کرد: اعضای چچنی و آسیای میانه ای داعش درپی جداشدن از این گروه و پیوستن به جبهه النصره – شاخه القاعده در سوریه -  بودند که نقشه شان فاش شد و پیش از فرار دستگیر شدند و به منطقه العکرشی در حومه شهر رقه انتقال یافتند و پس از اعدام اجسادشان در درّه منطقه الهوته انداخته شد.
منطقه الهوته درّه ای عمیق دارد که داعش از زمان سیطره خود بر شهر رقه در شمال سوریه اجساد قربانیان خود را در این درّه می اندازد . 
این فرمانده جداشده از داعش که از فرماندهان درجه دو این گروه تروریستی و تکفیری است، اعلام کرد: داعش همچنین اواخر ماه اوت گذشته 21 عضو قفقازی خود را در حومه شرقی شهر حلب پس از فرار کردن دستگیر کرد. اکثر این بیست و یک نفر چچنی هستند و می خواستند از درگیری های حومه فرودگاه نظامی کویرس فرار کنند.
داعش فرودگاه نظامی کویرس را محاصره کرده است و ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی روسیه برای شکستن محاصره این فرودگاه تلاش می کند.  
این فرمانده جدا شده داعش افزود: داعش همه این بیست و یک نفر را که محل استقرار خود را ترک کرده بودند ، با تیربار  سنگین اعدام کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها