داعش سازمان اطلاعات انگلیس را نگران کرده است

داعش سازمان اطلاعات انگلیس را نگران کرده است
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 19:22

سازمان اطلاعات انگلیس درباره احتمال اجرای حملات گسترده از سوی گروه تروریستی داعش در انگلیس وخطرات این گروه دراین کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه " دیلی تلگراف " به نقل از " اندرو پارکر" رئیس سازمان اطلاعات انگلیس نوشت که این سرویس اطلاعاتی طی ماه های گذشته موفق شده است دست کم 6 حمله بزرگ را که گروه داعش برای آن برنامه ریزی کرده و قرار بود که از سوی تروریست های حامی داعش در انگلیس اجرا شود،خنثی کند.

پارکر گفت که میزان هشدار درباره خطرتروریست ها به سطح بی سابقه رسیده است و نیروهای اطلاعاتی به طور بیست و چهار ساعته آماده و هوشیار هستند، به گونه ای که وی طی 32 سال از فعالیت خود دراین حرفه چنین آمادگی و هوشیاری را در میان نیروهایش ندیده است.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای سازمان اطلاعات انگلیس همواره برای دفع خطر ناشی از گروه تروریستی داعش تلاش می کنند و بخش عمده ای از فعالیت آن ها، زیر نظر گرفتن دائمی اعضای گروه داعش و نیز توجه به وضعیت 750 انگلیسی است که در کنار داعشی ها در سوریه می جنگند.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مسؤول انگلیسی نوشت مشکل عمده ای که سازمان اطلاعات انگلیس با آن مواجه است، خطر فزاینده ناشی از سهولت در نفوذ داعش درمیان جوانان با استفاده از تکنولوژی ها و وسایل پیشرفته ارتباطی است و همین مساله باعث شده است که سازمان اطلاعات گاهی مجبور به نفوذ و هک کردن برخی از سیستم های الکترونیکی شود.

این مسؤول انگلیسی تاکید کرد که سطح تهدید ضد انگلیس از نظر خطر و اهمیت در تاریخ این کشور بی سابقه است.

پارکرهمچنین گفت که این مساله به جنگ واقعی تبدیل شده است و درست است که ما در ناکام گذاشتن طرح های بسیاری درانگلیس و خارج از آن موفق شده ایم، اما به هیچ وجه نمی توان دربرابر گروهی مانند داعش کوتاه آمد و سهل انگاری کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها