استفاده تل آویو از گلوله های غیرمجاز

استفاده تل آویو از گلوله های غیرمجاز
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 21:28

سازمان عربی حقوق بشر در انگلستان با انتشار بیانیه ای گزارش داد، رژیم صهیونیستی از سلاح ممنوع در سطح دنیا استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه این سازمان آمده است: سرزمین های اشغالی فلسطین شاهد استفاده رژیم از اورانیوم ضعیف شده، فسفات سفید و گلوله های انفجاری علیه شهروندان است که بر اثر آن هزاران فلسطینی شهید و یا مجروح شده اند.
رژیم صهیونیستی از ابتدای اکتبر 2015 از خشونت مرگبار علیه تظاهرکنندگان بی دفاع و گلوله ممنوعه بین المللی به نام "توتو" - که به شکل ترکش های تیز و "دمدم" که به شکل ساچمه های گرد منفجر می شود، استفاده کرده است.
رژیم صهیونیستی در انتفاضه های اول و دوم به طور گسترده از گلوله دمدم استفاده کرد که به شکل ساچمه های گرد وارد بدن شده و باعث مرگ یا معلولیت دائمی می شود.   
توتو نوعی گلوله 22/0 اینچی است که حاوی ترکش هایی است که در صورت ورود به بدن باعث "قانقاریا" می شود، به گونه ای که پزشک مجبور به برداشتن بافت زخمی خواهد شد و همچنین در صورت اصابت به نقاط حساس بدن مرگبار خواهد بود.
سازمان عربی حقوق بشر از وزارت بهداشت فلسطین خواست بخشنامه ای را به بیمارستان ها بدهد تا اسناد و مدارک لازم را درباره نوع گلوله های شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی جمع آوری کنند. این سازمان همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا درخواست کرد تل آویو را به منظور خودداری از قتل فلسطینی ها و توقف استفاده از گلوله های جنگی و مهمات انفجاری تحت فشار قرار دهند.  

پربیننده ترین خبرها