اسارت 15 نظامی سعودی در مارب

اسارت 15 نظامی سعودی در مارب
جمعه 8 آبان 1394 - 10:02

ارتش و کمیته های مردمی در یمن از اسیر کردن 15 نظامی ارتش سعودی در درگیریهای شدید در منطقه صرواح در استان مأرب واقع در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تعدادی از مواضع راهبردی را از اشغال عناصر تکفیری در منطقه الضباب در استان تعز آزاد کردند. در عمق خاک عربستان نیز تعدادی از مواضع نظامی عربستان در نجران و عسیر از جمله پادگان زبنه و ساختمان دولتی در الربوعه هدف اصابت موشک قرار گرفتند.

توپخانه ارتش یمن همچنین پایگاه نهوقه در نجران و پایگاه الشبکه و یک سامانه دفاعی در ناحیه الخوبه در منطقه جیزان را هدف قرار داد.

* حملات هوایی ارتش سعودی در خاک عربستان

در این بین، جنگنده های عربستان در واکنشی بی سابقه مجبور شدند تا برای متوقف کردن پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت مواضع نظامی ارتش سعودی در منطقه جیزان، در خاک خود دست به حمله بزنند.

جنگنده های سعودی همچنین هفت بار منطقه البقع در شمال استان صعده را مورد حمله قرار دادند. این منطقه همزمان هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت.

* شهادت 10 غیرنظامی یمنی در تعز

یک منبع امنیتی یمنی اعلام کرد: در حملات هوایی عربستان به سرویس اتوبوس کارکنان شرکت صنایع غذایی در نزدیکی شهر تعز، هفت نفر از کارکنان این شرکت به شهادت رسیده و دهها نفر مجروح شدند. جنگنده های متجاوز عربستان همچنین ورودی شرقی شهر تعز و یک محله مسکونی در منطقه الجحملیه را هدف حمله قرار دادند. موزه و قصر تاریخی صاله نیز مورد حمله قرار گرفت.
 

پربیننده ترین خبرها