فراخوان "جمعه خشم" در فلسطین

فراخوان
جمعه 8 آبان 1394 - 12:18

گروههای فلسطینی امروز جمعه را "روز خشم" نامگذاری کرده و از مردم فلسطین خواستند تا به خیابانها بیایند و به سمت مناطق تماس با اشغالگران صهیونیست حرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش حماس خواستار برپایی تظاهرات و حضور گسترده مردمی در مراسم جمعه خشم بعد از نماز جمعه شد و تأکید کرد: اقدام اشغالگران در توقیف پیکر شهدای فلسطینی خط قرمزی است که نباید نادیده گرفته شود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: انتفاضه قدس از زمان آغازش نتایج خوبی در برداشته و باعث خنثی شدن نقشه های رژیم اشغالگر و تجاوزگری آن به مسجد الاقصی شده است. این انتفاضه همچنین امنیت رژیم اسرائیل را به خطر انداخته است.

جنبش جهاد اسلامی نیز به نوبه خود خواستار تشدید انتفاضه شد و تأکید کرد که مقاومت تنها گزینه پیش روی ملت فلسطین است.

دو جوان فلسطینی دیروز به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر در شهر الخلیل و یک فلسطینی دیگر در شهر قدس به شهادت رسیدند. به این ترتیب، تعداد شهدای فلسطینی از زمان شروع انتفاضه قدس در اوایل ماه جاری به 68 نفر رسید.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 20 درصد از شهدا، کودک هستند و تعداد کل شهدا در کرانه باختری از جمله قدس به 50 نفر رسیده است. در نوار غزه نیز تا کنون 17 نفر شهید شده اند که در میان آنها، یک زن باردار و دختربچه دو ساله اش دیده می شوند. یک جوان نیز در منطقه حوره در نقب در اراضی 1948 به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: از ابتدای اکتبر 921 شهروند فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه با گلوله جنگی و 885 نفر نیز با گلوله فلزی دارای روکش پلاستیکی مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها