عملیات سوریه برای بستن راه نفوذ تروریستها از اردن

جمعه 8 آبان 1394 - 14:22

ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در منطقه درعا برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها و ورود سلاح از مرز اردن به سوریه تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در منطقه درعا و اطراف آن برای بستن گذرگاهها جهت جلوگیری از ورود گروههای مسلح و سلاح از اردن به خاک سوریه ادامه می دهد و در همین راستا، مواضع عناصر مسلح در چند ناحیه را هدف قرار داد.

ارتش سوریه در جنوب کشور به پیشروی چشمگیری دست یافته و عملیات نظامی خود را با قدرت در محورهای مختلف درعا ادامه می دهد. نیروهای ارتش چند کانون تجمع گروههای مسلح را در شرق محله الکرک و اطراف شرکت برق و مسجد جامع سعد بن ابی وقاص و مدرسه یرموک و کارخانه سنگ در درعا البلد منهدم کردند.

همچنین واحدهای پشتیبانی ارتش، طی عملیاتی مقر تروریستها در جنوب شهرک خربه غزاله در شمال درعا را زیر آتش گرفتند. این درحالی است که تمام افراد یک گروه مسلح، در حمله ارتش به شهرک عتمان در حومه شمالی درعا به هلاکت رسیده یا مجروح شدند.

فیصل عزوز عضو مجلس مردم سوریه در گفتگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: با پیشروی های ارتش سوریه در جنوب و شکستهای پی در پی تروریستها، تردیدی باقی نمی ماند که این گروهها در سوریه مخصوصا درعا شکست خورده اند.

وی خاطرنشان کرد: گروههای تروریستی به رغم حملات مکرر به درعا نتوانستند هیچ موفقیتی در این شهر به دست آوردند.

طبیعت جغرافیایی درعا و حومه آن، نوع خاصی از جنگ را می طلبد که در آن، ارتش سوریه با برخورداری از پشتیبانی گسترده آتش که باعث تضعیف توان دفاعی تروریستها شده است، از تاکتیک جنگ خیابانی استفاده می کند. این درحالی است که نقش اتاق عملیات "موک" نیز زیر ضربات سنگینی که در درگیریهای قبلی دریافت کرده است و با شروع تحرکات سیاسی و حضور نظامی روسیه در جنوب سوریه، فروکش کرده است.

عصام تکروری استاد حقوق عمومی دانشگاه دمشق گفت: عملیات نظامی در جنوب سوریه هنوز در مرحله جنگ و گریز است و "ارتش سوریه با برخورداری از پشتیبانی هوایی روسیه پیشرویهای چشمگیری داشته است".

تکروری افزود: عملیات نظامی روسیه در سوریه یکی ار نتایج دیدارهای دو جانبه در وین بین لاورف وزیر خارجه روسیه و ناصر جودت وزیر خارجه اردن است.

به گفته منابع نظامی، درگیریهای جاری در درعا در جنوب سوریه، تا نابودی کامل گروههای تروریستی در این منطقه ادامه خواهد یافت.
 

پربیننده ترین خبرها