دی میستورا: حضور ایران در نشست وین مهم است

دی میستورا: حضور ایران در نشست وین مهم است
جمعه 8 آبان 1394 - 14:37

نماینده سازمان ملل در امور سوریه حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست امروز در وین را در راستای ایجاد راه حل برای اوضاع سوریه مهم و ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استفان دی مستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حضور ایران در نشست وین درباره سوریه را ضروری و مهم ارزیابی کرد و در گفت و گو با شبکه آمریکایی "سی ان ان" اظهار داشت: هدف از حضور ایران در نشست وین ایجاد یک راه حل برای جنگ در سوریه است. این حضور مهم است زیرا ایران تا حد زیادی در روند رویدادها در آنجا تاثیرگذار است.

دی میستورا برگزاری این نشست را به نوبه خود یک دستاورد بزرگ دانست و گفت: فقط کافی است به اوضاع سوریه در چند هفته پیش فکر کنید.

وی تصریح کرد: نباید نشست وین تنها درغالب پروتکلی یا صوری باشد بلکه باید این مسئله واقعی و جدی مورد بحث قرار گیرد که راه حل نظامی راه به جایی نمی برد. ما نیاز به یک راه حل سیاسی موازی براساس تغییری واقعی در سوریه داریم.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: طرف ها و جناح های سوری به اطلاع ما رسانده اند که دستیابی آنها به یک زمینه و بستر مشترک - بدون توافق کسانی که حمایت و پشتیبانی می کنند و بدون دستیابی آنها به یک تفاهم مشترک- امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به نشست وین خاطرنشان کرد: ایران و عربستان در کنار دیگر کشورهایی که از نفوذ و قدرت برای حل بحران سوریه برخوردارند، در یک اتاق خواهند بود و این امر برای بحث و بررسی مستقیم دیدگاهها مهم است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها